Efter problemerne med brændstoffet under kvalifikationen, startede Webber fra pitten. Lidt overraskende startede Webber på soft-dækket.

De to Ferrari’er fik en god start, og var oppe som 2 og 3 efter Hamilton inden første sving. Raikkonen tabte modsat to pladser i starten og var nummer fire. Herefter viste det sig, hvorfor Webber startede på soft-dækket. Han kørte en omgang, så direkte i pit og tog medium-dækket på. Soft var simpelthen for dårligt.

Med DRS åben kunne Hulkenberg gå forbi Vettel og tage P9. Herefter var der dobbelt Ferrari DRS-tog forbi Hamilton ned ad langsiden. Alonso gik i front foran Massa. Kort efter gik kørerne i front i pit og skiftede alle til medium.

Det sendte Hulkenberg i front af løbet foran Vettel og Button. De tre kørere startede løbet på medium-dækket, skulle derfor ikke i pit så tidligt.  På omgang 14 måtte Hulkenberg og Vettel i pit. Vettel fik et bedre pitstop, og kom ud foran Hulkenberg. Begge kom ud på medium. Button blev ude.

Efterhånden blev der ryddet op i front. Button var i front men manglede stadig et pitstop. Herefter Alonso, Hamilton, Raikkonen, Perez, Massa, Vettel og Hulkenberg. Perez manglede også et pitstop.

På omgang 14 sluttede løbet for Webber. Efter et sammenstød med Vergne måtte han i pit efter ny frontvinge og dæk. Men så gik bilen i stykker og sendte Webber ud. På omgang 22 parkerede Rosberg bilen i garagen efter en punktering lige efter et pitstop.

Efterhånden kom kørere i front i pit efter nye medium. Alonso og Button gik ind samtidig, men Button altså med et pitstop mindre. Vettel og Hulkenberg blev dog ude, og havde stadig kun taget et stop.

Halvejs i løbet var top seks Vettel, Alonso, Hulkenberg, Button, Hamilton, Raikkonen. Kort efter fik både Alonso og Hamilton overhalet. Hulkenberg snuppede lidt senere soft, mens Vettel ventede et par omgange mere og tog medium.

På omgang 35 blev Raikkonen den første i front til at tage tredje pitstop – igen ud på medium. To omgange senere fik Hulkenberg nok af soft og skiftede til medium. Hamilton skiftede tredje gang på omgang 38, mens Alonso ventede tre omgange mere. Dermed manglede Vettel og Button stadig et pitstop hver.

Med 10 omgange tilbage var det Alonso i front foran Vettel, Raikkonen, Hamilton og Button. Vettel og Button manglede dog stadig at køre på soft. Button gik i pit med seks omgange tilbage, og Vettel en omgang senere.

Raikkonen og Hamilton lå tæt sidst i løbet, men Hamilton kom ikke tæt nok på til at kunne komme forbi. Vettel på P4 og soft var noget hurtigere end de andre. Vettel kom helt op bagved Hamilton på den sidste omgang, men Hamilton formåede at holde sig foran med 0,2 sekund. Button slutter som nummer fem.

Alonso vinder i sit løb nummer 200 i Formel 1. Samtidig er det 10. gang i træk han gennemfører løbet i på Shanghaibanen i Kina.

Resultat af Kinas Grand Prix 

Pos Kører Team Gap Grid
1 Fernando Alonso Ferrari Winner 3
2 Kimi Räikkönen Lotus-Renault +10.1 secs 2
3 Lewis Hamilton Mercedes +12.3 secs 1
4 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault +12.5 secs 9
5 Jenson Button McLaren-Mercedes +35.2 secs 8
6 Felipe Massa Ferrari +40.8 secs 5
7 Daniel Ricciardo STR-Ferrari +42.6 secs 7
8 Paul di Resta Force India-Mercedes +51.0 secs 11
9 Romain Grosjean Lotus-Renault +53.4 secs 6
10 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +56.5 secs 10
11 Sergio Perez McLaren-Mercedes +63.8 secs 12
12 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari +72.6 secs 15
13 Valtteri Bottas Williams-Renault +93.8 secs 16
14 Pastor Maldonado Williams-Renault +95.4 secs 14
15 Jules Bianchi Marussia-Cosworth +1 Lap 18
16 Charles Pic Caterham-Renault +1 Lap 20
17 Max Chilton Marussia-Cosworth +1 Lap 19
18 Giedo van der Garde Caterham-Renault +1 Lap 21
Ret Nico Rosberg Mercedes +35 Laps 4
Ret Mark Webber Red Bull Racing-Renault +41 Laps 22
Ret Adrian Sutil Force India-Mercedes +51 Laps 13
Ret Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +52 Laps 17

Top fem i Mesterskabet
Sebastian Vettel – 52 point
Kimi Raikkonen – 49 point
Fernando Alonso – 43 point
Lewis Hamilton – 40 point
Felipe Massa – 30 point