Williams’ Nico Rosberg var atter hurtigst i træningen forud for et Grand Prix, da F1-feltet torsdag eftermiddag kørte anden frie træning. Torsdagens træning var ikke nogen undtagelse for teamets opvisning i træningssessionerne. Men der var stadig mere at hente, ifølge teamet selv, og nye aeroopdateringer fungerer efter hensigten.

– I dag var en typisk første dag i Monaco. Vi har brugt lidt tid på at se på de to typer dæk på en bane, der forandrer sig enormt i forhold til en normal bane. Da det er en bybane, bliver fremmedlegemer renset væk af bilernes gummi, så det er stadig for tidligt at sige, hvor vi står med bilen, siger Sam Michael, teknisk direktør i ATT&T Williams-teamet.

– Vi havde en lidt svær start på weekenden, og jeg følte mig ikke rigtig tilpas i bilen, simpelthen pga. mangel på greb. Så vi lavede en række ændringer på setuppet og fandt en markant forbedring. I slutningen på anden træning var jeg langt gladere, og jeg vil sige, at der stadig er mere i bilen, da jeg ramte trafik og aldrig rigtig havde en fri omgang, siger Nico Rosberg, der ikke fik skader eller tekniske problemer i træningssessionerne.

Rosbergs tider til slut i anden træningssession blev sat på nye option-dæk – den blødere af de to compounds.