, weekenden startede i vest, med Yokohama Mesterskabet Vest, den sidste og fjerde afdeling, med en helt ny prøve i byen Vinderup, tæt ved Holstebro, og det blev en meget positiv oplevelse for alle implicerede.

KLUBBERNE LOMS (Lemvig) OG SOMS (Struer) havde slået sig sammen, og afviklede denne fjerde afdeling på en helt ny prøve, i byen Vinderup, som faktisk har haft sig egen motorklub (VOM), men det er en ganske anden historie.

FOLKENE BAG fra de to klubber er super professionelle i deres tilgang, og det afspejlede sig i løbet, der var kræset om ALT, og alt var gennemtænkt og udført med et fagligt dygtigt håndværk, tidsplanen var den Olsen Banden altid drømte om, nemlig den perfekte som var timet og tilrettelagt til den mindste detalje, og blev udført til perfektion. Logistikken hele vejen rundt var perfekt, lige fra serviceplads, til start og ja, hver detalje var der taget hånd om.

Grundet et grus stykke så var prøven lidt anderledes og hurtigere til de sidste to heat, her kørte man nemlig uden det grus stykke, men prøven var herlig i begge kørte versioner.

High Lights fra løbet.

De generelle vindere, for første gang fik Carsten Jensen en generelsejr i hans flotte Peugeot 208 T16 R5, han førte fra første til sidste kørte meter, og sejren tæt på hjemmet, dejligt for Carsten, han har kæmpet med at få bilen til at virke.

Tommy D Jensen og Frank Carlsen i BMW M3 E30, de nåede akkurat lige at få den generelle andenplads, den rå indsugningslyd åd alle dyr i og omkring prøven, og Ja, Tommy er bare hurtig som Lucky Luke, hurtigere end sin egen skygge.

Jan Petersen/Jeannette Kvick i Peugeot 208 T16 R5, prøvede virkelig i det sidste heat at køre efter den generelle sejr, men påkørsel af chikane koster 20 sekunder, men hatten af for at prøve, respekt, Jan kørte ud af hans komfort zone!

Mads Kudsk, lokal matadoren i hans BMW 323 Ti Compact kørte sammen med brormand David en klassesejr hjem, og var virkelig aggressivt kørende, og det gave pote.

RESPEKT FOR Kenneth Kolbe/Margit Hansen i Ford Fiesta Rally4, class win og 4’er generelt, det er bare flot, og ikke mange fejl fra Kenneths side, hans håndtering af bilen er TOP DOLLAR.

FLOT AF RENE Pallesen/Mikael Kastbjerg i Honda Civic Type R, 6’er generelt og klassesejr med kun 0,5 sekund ned til Alex Siersbæk/Richard B Sørensen i Peugeot 206 RC, men Rene har fået bilen til at virke, respekt for hans håndelag i at bygge/lave en rallybil, og nu er farten der også.

Morten Grove Nielsen kører bare altid stærkt og stabilt, sammen med Sarah Haulrik kørte de den blå Peugeot 106 GTi til en suveræn klassesejr samt 12’er generelt, det er dæleme flot, især fordi prøven i de to sidste heat var pæn hurtig.

Dennis Pleidrup kørte sammen med Rikke Petersen, i Mitsubishi Lancer, prøven passede ikke mand og bil helt så godt, men en klassesejr blev det dog til alligevel.

Kent Søgaard Andersen og Klaus Andersen havde en god dag i deres Ford Fiesta R2T, men måtte give dagens andenplads i klassen væk til sidst, med kun 0,2 sekund. Men en snurretur i første heat sendt Morten Fuhlendorf/Charlotte L Østergård i Peugeot 208 Rally4 ned i rækkerne, men de genfandt speeden og fik i sidste sekund kørt sig op på klassens andenplads, samt 8’er generelt.

ØV til Emil Sørensen/Adam Hørlykke i Renault Clio Rc5, en omgang for lidt i sidste heat kostede big time, og måske mesterskabet, surt men lærerigt for det ambitiøse unge hurtige makkerpar.

Dagens tidsplan holdt til det sidste og omkring kaffetid blev pokalerne overrakt, timet og tilrettelagt, TAK til LOMS og SOMS for det perfekte Yokohama Mesterskabs løb, der manglede lige 10-15 biler, og synd for dem som ikke mødte op, de gik glip af en fed prøve, og gode pølser.

DAGEN EFTER

, Skulle der køres John Frederiksen Rally Show på Roskilde Dyreskue pladsen, i fantastisk vejr og med mange tilskuere.

Hurtigst generelt blev Marco Gersager/Britt Mikkelsen i Skoda Fabia Rally2 Evo, ren test til næste weekends DM rally var det for ham.

Dagens gladeste mand var nok Erik Borel, han kørte hans Opel Kadett GSI 16v til den generelle fjerdeplads, med 9000 omdrejninger og Sadev sekventiel gearkasse, den danske udgave af Bruce Willis var bare ren happy face, dejligt at se sådan en glæde.

Oliver Saust fik også kørt test af bilen (Opel Corsa Rally4), og tog den generelle femteplads og klassesejr, og team buddyen, Gert Marboe i Citroën CS3 tog også en klassesejr og tiendepladsen generelt, godt kørt og god kaffe.

Dagens hovedsponsor på løbet, John Frederiksen i BMW M1 kørte den generelle tredjeplads i hus, bilen virker, og John var travlt optaget af, at servicere alle hans gæster.

Kurt Andersen fine Triumph Dolomite Sprint og Tim Svanholts fine VW Golf 2 GTI 16V, virkelig flotte biler fra hver deres historiske tidslomme. Kurts Dolomite har kørt rally, med blandet andet Jens Åge Sørensen bag rattet, faktisk havde Kurt en kopi med af registreringsattesten til Jens Åge fra den tid.

MENS Kurts er restaureret og istandsat, så er VW Tims 16v Golf nylavet og made by Svanholt. Korrekt historisk bygget og farvemæssigt som blandt andet Erwin Webers og Kenneths Erikssons ikoniske biler fra den tid. Desværre døde en af de 16 ventiler, og så døde motoren i Golfen midlertidigt, Tim må hjem og lave lavet motoren, total fed bil med 6 trins dogbox og original Golf gearknop.

DEJLIGT at se ex- Johnny Pedersens BMW M3 E30 kørende igen, nu i hænderne på BMW-manden aka Kenneth Pedersen.

Dagens andenplads generelt gik til Anders Lysen i hans Suzuki Swift R+ Evo, og han må være meget tilfreds med de sidste to tider som han satte.

TIL SIDST ET MINUTS STILHED I RESPEKT OG TIL ÆRE FOR JØRGEN HANSEN

LENE JØRGENSEN FIK ARNE GULDMARKS SØLVPOKAL, SOM TAK FOR HENDES INDSATS I DANSK RALLYSPORT PÅ ALLE NIVEAUER, en stor påskønnelse og anerkendelse, Finn Richardt overrakte den på vegne af Dansk Rally Club.

Præmie overrækkelse

Bøfsandwich

Flæskestegssandwich

Lækkert vejr, godt humør, fint arrangement made by ASK Hedeland, og så lige retur til det jyske, TAK for en dejlig dag.

/Allan POST