Det sidste slag før sommerferien i TCR Denmark skal stå i den kommende weekend på FDM Jyllandsringen.

Det bliver til en weekend, hvor den mesterskabsførende Kasper H. Jensen og GMB Motorsport igen skal forsøge at skabe afstand til de nærmeste konkurrenter – for blandt forfølgerne er der flere kørere, som til den kommende weekend sidder med ganske gode kort på hånden takket være TCR Denmarks succesballast-system.

Kasper H. Jensen kommer således til Jyllandsringen med 30 af de maksimale 40 kilo vægt i bilen, mens TPR Motorsports Mike Halder i kraft af en uheldig kvalifikation sidste måned på Ring Djursland stiller med den lettest mulige bil – han har nemlig 0 kilo med sig.

Nicolai Sylvest har i modsætning til Halder de maksimale 40 kilo med i sin Cupra fra Green Development, men trods det, så forventer nordsjællænderen at være klar til topkamp i sin Cupra på Jyllandsringen.

– Jeg taler vist for hele teamet ved at sige, at vi virkelig har glædet os til at komme tilbage til Jyllandsringen. Vi havde en god test, så jeg håber det kan lykkes at skrue nogle fornuftige heats sammen og køre en god finale til sidst. Det er målet, slår Green Development-køreren fast.

Jacob Mathiassen havde igen en stærk weekend på Ring Djursland, og bragte ved den lejlighed sig selv og Insight Racing Alfa Romeo ind i top tre. Han stiler efter at fortsætte den gode stime:

– Vi har været helt fint kørende indtil videre i denne sæson, og vi er helt sikkert klar til ny kamp om pointene. Vi har haft en god optakt med testen her tidligere i juni og ser virkelig frem mod en forhåbentligt god weekend på Jyllandsringen, afrunder Insight Racing-køreren.

Tidsplan
Lørdag
Fri træning 1 – 10.00-10.20
Fri træning 2 – 12.00-12.15
Kvalifikation Q1 – 14.55-15.07
Kvalifikation Q2 – 15.12-15.20

Søndag
Warmup – 11.35-11.45
Heat 1 – 13.10-13.30
Heat 2 – 15.00-15.20
Heat 3 – 15.50-16.10

TCR Denmark kan følges live på YouTube og på seriens Facebook i weekenden. Vi livestreamer fra heat 1 med start søndag klokken 13.10, mens heat 2 og 3 følger fra 15.00 søndag.