På den ordinære generalforsamling i Kørerforeningen Special Saloon Car blev speederen for alvor presset i bund. Godt 25 deltagere mødte op i den nye restaurantbygning på FDM Jyllandsringen til en dag med fuldt fokus på fremtidens SSC-klasse – og naturligvis behørig præmiering af sæsonens mestre.

Bestyrelsen består fremadrettet af Christian Siepmann, Andreas Kjærgaard, Brian Mikkelsen, Mads Moeskjær og Michael Bergmann.

Et nyt teknisk reglement kommer i 2021 til at danne grundlag for at Special Saloon Car-klassen kommer tilbage i styrket form. Arbejdet med reglementet har stået på gennem hele kalenderåret, og i tæt samarbejde med Banesportsudvalget i DASU er det et markant anderledes reglement, som Special Saloon Car-kørerne kan se frem til.
“Generelt har vi gjort det mere simpelt og overskueligt for deltagerne at stille op i klassen. Som deltager kan du mere eller mindre selv vælge hvilken af de fire klasser, du vil deltage i – det hele bliver justeret ved hjælp af Balance of Performance (BOP)”, fortæller Christian Siepmann, og fortsætter:

“Man kan godt sige, at vi har tilpasset klassen til 2020-standard. I dag er der et større ønske om selvbestemmelse, også i forhold til hvilken konkurrence man ønsker at møde. Det synes jeg, at vi er kommet godt i mål med, ikke mindst takket være en positiv og konstruktiv dialog med Banesportsudvalget.”
Med det nye tekniske reglement er hensigten at de mange biler, som ellers kæmper for at følge med de moderne racerbiler, igen kan være konkurrencedygtige i én af de fire SSC-klasser.

Som led i at styrke Special Saloon Car-klassen er der indgået aftale med Boxengasse Media omkring PR-arbejde for klassen. Aftalen skal være med til at give Special Saloon Car en øget eksponering blandt danske motorsportsfans og potentielle deltagere i klassen.
For at bakke op om de nye tiltag er bestyrelsen nu begyndt at søge efter 1-2 større sponsorer til klassen. Heraf er muligheden for et navnesponsorat åben.

“Vi forventer at se flere biler til start allerede i 2021. Allerede nu har vi hørt fra seks-syv potentielle nye deltagere, som har vist interesse alene på grund af det nye reglement”, fortæller Christian Siepmann, som glæder sig til det fortsatte arbejde i bestyrelsen:
“Der er et rigtig godt samarbejde i den nye bestyrelse, og vi kommer til at arbejde målrettet på at gøre klassen endnu mere attraktiv at køre i fremover”, slutter han.
Inden jul forventes en ny hjemmeside til Special Saloon Car-klassen ligeledes at se dagens lys.

Løbskalender for Special Saloon Car 2021


24-25. april: Padborg Park
8-9. maj: FDM Jyllandsringen
20-22. august: Grand Prix Danmark – FDM Jyllandsringen
3-4. september: Padborg Park Night Race
2-3. oktober: FDM Jyllandsringen