The World Motor Sport Council (WMSC) har meddelt, at der er kommet to ændringer i forhold til DRS i vådt vejr og brug af dæk.

Den største ændring er brugen af DRS – brugen af justerbar bagvinge, der giver en fordel med hensyn til øget hastighed. Her vil løbslederen under regnsvejrsløb kunne forbyde brugen af DRS. Der er altså tale om en mulighed for et forbud, da det er et skøn i situationen løbslederen kan træffe. Forbuddet vil ske, såfremt sigtbarheden bliver for dårlig i regnvejr, og bunder dermed i at øge sikkerheden for kørerne.

Den anden ændring er, at holdene nu må tage et ekstra sæt tørvejrsdæk med til lørdagen, såfremt de to sessioner om fredagen under den frie træning køres i vådt vejr. Formålet med dette er at få Formel 1 feltet til at køre flere omgange om lørdagen. Årsagen til dette ønske uddybes ikke, men mon ikke det handler om at få flere biler på banen om lørdagen, da lørdag og søndag er de dage, der er flest tilskuere. Samtidig var der sidste år tendens til, at der til nogle løb blev sparet meget på dækkene på grund af pitstopstrategi til søndagens løb – dermed får holdene nu mulighed for at få flere kilometer i bilen om lørdagen.