MOBIL 1 er den førende leverandør af syntetisk motorolie på verdensplan, og i Danmark er mærket sat sammen med et andet stærkt brand i den danske sportsverden, OK. Det bliver til OK MOBIL 1, og det bliver titlen på Danish Supertourisme Turbo 2016.
“Vi er naturligvis stolte over at kunne præsentere OK MOBIL 1 DST i den sæson, vi er i fuld gang med at forberede. At et så stærkt navn går ind som hovedsponsor og lægger navn til serien, betragter vi som et skulderklap”, siger Freddy Petersen, der er trådt ind i organisationen bag supertourisme-klassen som sportschef.
OK MOBIL 1 lægger i forvejen navn til den publikumspopulære Legend Car Cup, og både OK og ExxonMobil styrker altså nu deres engagement i dansk motorsport.
Læs også: Her kan du se Formel 1 uden binding
Samarbejdet mellem OK og Mobil går efterhånden 15 år tilbage i tiden, idet OK distribuerer ExxonMobils smøreolie i Danmark.
FTZ styrker også sit engagement i motorsporten. Danmarks førende leverandør af reservedele, autodele og værktøj var allerede med på sidelinjen i den første DST-sæson. Nu går virksomheden, der tæller over 1100 ansatte i flere end 50 afdelinger over hele landet og på Færøerne, med ind i superklassen som den anden hovedsponsor.
KIA Import Danmark A/S har også valgt at knytte sig endnu tættere til supertourisme-klassen. Importøren har 50 forhandlere i Danmark, og det er fronten fra den populære KIA PRO CEED, som nu også vil kendetegne flere racere i DST-feltet.
“Det er tre stærke sponsorer, der kommer til at tegne serien i år, og dermed har vi fået den ønskede ramme for DST i sæson nummer to”, siger Freddy Petersen.
En klart forbedret profilering af den mere og mere populære superklasse i dansk motorsport er også på plads. Fem af de syv løb sendes direkte på seks af de regionale tv-kanaler og som live-streaming over hele landet.