Team Kolles har fundet farten i deres to Audi R10 TDi. Det beviste både Christian Bakkerud og kollegerne da Le Mans Series senest kørte på Nürburgring.

Her blev Bakkeruds teamkammerater i bil nummer 14 firer samlet, men Bakkerud, Mondini og Albers i bil nummer 15 måtte udgå efter en kollision mellem Bakkeruds teamkammerat Georgio Mondini i R10 og en langsommere GT-bil.  Dermed var løbet ovre for Bakkerud inden han nåede at komme i bilen.

– Det gik ikke helt som planlagt. Vi havde et problem med en langsommere GT bil. Den ramte Mondini, og så var løbet sådan set slut for os, siger Bakkerud ifølge en pressemeddelelse.

– Vi kørte hurtige tider i træningen, og havde vi ikke haft problemer med trafik i kvalifikationen, så ville vi have været højere op på gridden. Banen var meget hård ved dækkene i løbet, og vi kunne ikke køre mere end et stint på dækkene. Så måtte vi i pit og have nye dæk på. Jeg ved at nogle af de andre teams havde ikke det problem. Så vi bliver nødt til at finde ud af, hvad årsagen er, siger danskeren, der kan se tilbage på en sæson med op- og nedture. 

– Det er meget uheldigt som sæsonen har udviklet sig, vi bliver nødt til at tage os sammen og fokusere på at få et godt resultat på Silverstone. Vi har brug for et godt resultat i Le Mans Series. Vi har farten nu; teamet arbejder hårdt og gør det rigtigt godt, nu skal vi bare fuldføre løbene også. Vi ved at vi kan være med i kampen om podiet, men sæsonen er næsten ovre nu.

Løbet gav i øvrigt en dobbeltsejr til Aston Martin Racing med 007 forrest. Det betyder samtidig, at Jan Charouz, Stefan Mücke og Thomas Enge er i spidsen af mesterskabet forud for sidste løb.

Næste løb for Bakkerud bliver DTM på Brands Hatch den 6. september, finaleløbet i Le Mans Series på Silverstone den 11. september og DTM-løbet på Barcelona den 20. september.

Foto: motioncompany