, UDGAVEN startede i 2025 i Vinderup, hvor klubberne Struer og Lemvig (SOMS-LOMS), havde opgraderet en i forvejen god prøve. Bedre layout, uden grus stykket i de to første heat, så nu var prøven ens både med og mod uret i køreretningen.

Og med imponerende 87 tilmeldte og 82 fremmødte rallyteams, så blev tidsplanen et samtaleemne, men den havde klubberne helt styr på, de havde regnet sig frem til at første heat skulle kunne køres på en time og 30 minutter, det tog to minutter kortere, sikke et starterteam de to klubber har, normalt er der to i starter teamet, her er de flere, og med hver deres vigtige funktion, ordnung muss sein.

Masser af tilskuere, og allerede midtvejs i løbet var der solgt over 1000 pølser, godt at nogle dagligvarebutikker havde åbent denne anden påskedag.

FANTASTISK serviceområde, sprøde rundstykker, og gode madpakker til officials, her bliver der kælet for hjælperne, og alting kører efter en rettesnor, og der er tænkt på hver en detalje i hele motorløbet, ingen hovsa løsninger når de to klubber laver motorløb sammen.

DAGENS HISTORIE bag scenen var, at den legendariske hollandske rallykører Erwin Doctor kørte med i løbet i en nybygget Ford Escort MK2 RS1800 BDA Gruppe 4 med en toliters BDG maskine i, spritny bygget bil, og Erwin har ikke glemt at køre bil, han havde den nye ejer med som codriver, og fantastisk at høre ham fortælle om alle de biler som han gennem tiden har kørt i, en virkelig legende i rallysporten world over.

DAGENS RACE :

MIN driver of the day, var Steffen Hansen i en Peugeot 207 RC, efter 15 år i banesporten vil han prøve kræfter i rallysporten, sammen med Karina Rinke Jensen tog han en klassesejr og blev 12’er generelt og P1 i klasse 7. Men måden han håndterede bilen på og kørte linjer var en fornøjelse at se på, dem kommer vi til at høre mere til, imponerede.

DAGENS DNF : Jeg følte virkelig med Mathias Vallentin og Morten Pedersen i den super potente BMW E36 M3 Compact, der var vrinsk i den M3’er, og tiderne i de tre første heat lå imellem nummer 3 og 5 generelt, men i dagens sidste heat kom der brud på transmissionen, og de måtte udgå, synd for Mathias havde farten på dagen.

DAGENS USYNLIGE OFFICIAL : Var vel ham der gik rundt i ryttergården, og fik kørerne frem til start i forhold til deres startnummer, en vigtig post som official, når tidsplanen skal overholdes.

DAGENS GENERELLE VINDERE BLEV, Kasper Halberg og Nicolai Sjørring i Mitsubishi Lancer EvoX R4, de sejrede foran Mikkel Therkildsen Schlüter /Jonna Johnsen i den fede Ford Fiesta Rally3, og Kasper var glad og stolt over hans general klassesejr og klassesejr i Klasse 2, og den var fuld fortjent.

TRODS en 30 sekunders tidsstraf kørte Tommy D Jensen og Frank Carlsen i BMW M3 E30 tredjepladsen hjem generelt/P1 i klasse 11, og de sekunder kostede måske den samlede sejr. Men de var på overarbejde allerede på vej til motorløbet, da deres lastbil strejkede, og det kostede et par timers arbejde på landevejen, men de kom, kørte og fightede.

Klassesejre :

P1, i klasse 14, flot sejr til Hans Erik Madsen og Martin Sommer Rokkjær i Subaru Impreza 555, samlet set 4’er generelt, trods en til tider blød bremsepedal, så vente heldet for manden som har kæmpet med/mod sin elskede 555’er, og han slog de hurtigere BMW M3’ere med Johnny Pedersen som nærmeste konkurrent.

P1, i klasse 3, sejr til Alex Siersbæk og Rikke Pajbjerg i Peugeot RCZ, de havde en hurtig dag på kontoret, sejr samt 5’er generelt, de må være godt tilfredse med den performance.

P1, i klasse 10, føj de er hurtige, Rene Jensen Odderup og Henning Kristensen i Renault Clio 1,6 16V, 6’er generelt og med godt vestjysk humor og seriøsitet, så sejrede de med 15 sekunder ned til Christian Weber og Kasper Rasmussen i en Peugeot 106 GTI, dette mandskab blev 10’er generelt, så der bliver gået til stålet i denne klasse, så flot og fedt race.

P1, i klasse 4 og 7’er generelt, flot comeback til Peter Vesti og Claus Kammersgaard i en ny Peugeot 208 Rally4, en tidsstraf på 10 sekunder kostede måske femtepladsen generelt, men manden er i gear igen, og Peter leverer altid en helstøbt og helhjertet indsats.

P1, i klasse 5, efter en intens fight imellem Jens Kristian Jensen/Svend Åge Nielsen i Peugeot 106 Kit Car, og Jakob Faarup/Winnie Poulsen i FIAT Uno, så vandt Peugeot mandskabet den kamp med 4,7 sekund samlet, men der bliver kørt limit hele tiden, så fedt at se på.

P1, i klasse 6, det blev Christian Byskov Cavazzi Christoffer Cavazzi i Honda CRX, flot kørsel og med en lækker lyd fra den hurtige gearkasse, mums.

P1, i klasse 9, det blev Johnny Simonsen Brian Nonboe i Ford Escort MK2 RS2000, trods bilen pt. ikke yder meget, så holder Johnny bilen i ’gear’ hele tiden, han kan nemlig godt kører bilen den knægt.

P1, i klasse 12, sejr til Ole Viborg Jensen Christian Friis Andersen i en ’sundt’ lydende Toyota Starlet, den går dæleme godt den Starlet.

P1, i klasse 8, sejr til Jan Jeppesen Morten Mejdal i en fin Opel Corsa A GSI.

TIDSPLANEN HOLDT, med 82 mandskaber på startliste, så skal klubberne Struer og Lemvig havde en P1 for at tidsplanen holdte, i et fedt motorløb på en lækker hastighedsprøve, tak for det.

Det generelle resultat : 2025 DRSC Vest 1 -Endelig resultat – Generelt.pdf

/Allan POST