Den seneste tid har historier svirret på websites og i fora, om Scuderia Ferraris bemaling i Formel 1 2010 er skjult reklame for samarbejdspartneren Phillip Morris, der står bag blandt andre Marlboro-brandet. Nu tager Ferraris øverste, Luca di Montezemolo, bladet fra munden:
– Helt ærligt, så finder jeg dette argument nyttesløst og på grænsen til det latterlige at hævde, at farven rød og et grafisk design, der viser en stregkode, skulle få folk til at ryge. I en tid, hvor de på den anden side af Atlanten kæmper for at få et mere lige sundhedsvæsen, så forsøger såkaldte eksperter på det gamle kontinent Europa at finde på teorier, der ikke har nogen videnskabelig basis, siger Montezemolo i en pressemeddelelse.
– Jeg synes, at vi har vigtigere ting at tænke på end en stregkode. Derfor er det bedst ikke at spilde mere tid med at svare på den slags nonsens eller svare de, der er nøglefigurer i denne historie, slutter Montezemolo.
Foto: Scuderia Ferrari