Danske Michael Christensen var med helt fremme i Rolex 24 at Daytona, indtil en ukendt motorfejl satte Porsches #912 ud af spil.

Indtil da havde danskeren, der debuterede som fabrikskører for det hæderkronede, tyske mærke, imponerer over flere omgange og lå flere gange i front og i top tre i den hårde GTLM-klasse.

– Jeg lå lige i r…. på den førende Porsche, da jeg får besked om køre bilen i garage, fordi bilens telemetri pludselig sender uheldige motormålinger til vores ingeniører. I første omgang mente teamet, det var muligt at løse på stedet, men trods en kæmpe indsats af teamets mekanikkere lykkedes det desværre ikke, siger Michael Christensen efter sidste weekends premiere i United SportsCar Championship.

– Det var en hård exit fra et spændende motorløb. Vores Porsche havde indtil da fungeret perfekt, og jeg var opsat på at kæmpe for en sejr lige til målflaget, fortæller Michael Christensen som trods en sportslig skuffelse ser lyst på fremtiden.

Det blev nemlig til klassesejr for Porsche North America, som teamet officielt hedder. Søsterbilen med Nick Tandy, Patrick Pilét og Richard Lietz vandt løbet efter hårde dueller med både SRT Viper, Corvette Racing og altså søsterbilen med #912.

– Det var mit første racerløb som fabrikskører for Porsche, og Daytona er en utrolig oplevelse. Alle har været meget imødekommende, og vores sammenhold i teamet er allerede fantastisk. Sejren til vores søsterbil er motiverende for os alle, og giver et positivt indspark frem mod 12-timersløbet på Sebring i marts.