Omkring halv 12 kørte Audi R10 TDi #15 af banen ved Indianapolis med Christian Bakkerud bag rattet. Heldigvis kom bilen hurtigt på banen igen og der så ikke ud til at være skader på bilen. Efter et nyt sæt dæk og et kørerskifte er bilen tilbage på banen som nummer 7 samlet og bedste ikke-fabriksbil.

Da Christian Bakkerud kom ud af bilen havde han følgende kommentar:
Vi kørte på de bløde dæk, som man som regel bruger om natten. Der lå så mange sten, at jeg bare understyrede af banen. Vi har ni omgange ned til nummer otte, så jeg tror vi klarer den.

Umiddelbart efter Bakkeruds uheld kørte Audi #8 af banen ved Arnage og fik ødelagt frontpartiet. Dermed kom Peugeot #1 helt op bag Audi #8 i kampen om andenpladsen, da Audi’en måtte i pit efter en ny front.Peugeot’en viste ned ad langsiden, at den har fordelen ved topfart.

Peugeoet #1 blev dermed nummer 2, en omgang efter den førende Audi #9, der har kørt et problemfrit løb. Et pitstop satte dog Peugeot’en tilbage på tredjepladsen. Tom K er bag rattet i Audi #7 og er fortsat firer, 3 omgange efter den førende. Juan Barazi er sekser, bedste benzinbil.

I GT2 er Allan Simonsen nummer 2, tre omgange efter den førende Porsche #77. Ferrari’en har fem omganges forspring til nummer tre i klassen. Allan Simonsen skal afslutte løbet i bilen og fortæller om løbet:
Det har været en lang nat, men vi har holdt os til planen og bare kørt og kørt. Nogle af de andre har haft uheld med prototyperne, så vi har indhentet dem. Når man har været på podiet en gang, så vil man gerne derop igen.

Der er kun tre biler tilbage i GT1 klassen. Christoffer Nygaard er nummer 2, fem omgange efter den førende og en omgange foran nummer 3.

Der er med tre timer tilbage af løbet stadig 33 biler kørende.

Foto: ACO/Nikon