Efter lang tids intensiv jagt fra Peugeot #1 på føringen er det nu slut for Peugeot i årets Le Mans. Med to timer igen gik der noget i stykker på motoren i den franske bil. Friktionsflaget kom ud, og da bilen kom i pit, hvad det tydeligt, at den tabte væske. Dermed ser Peugeot ud til at være ud af kampen om sejr. Fabriksbilerne er helt ude og teamchefen sagde tak for indsatsen til personalet.

Det efterlader et rent Audi podium, med #9, #8 og #7 i den rækkefølge. Der er en omgang mellem hver af bilerne, så hvis de andre Audi’er får problemer kan Tom K stadig vinde. Dindo Capello skal køre bilen hjem. På fjerdepladsen er Oreca Peugeot’en, omkring et halvt minut efter Tom K. Oreca’en har sat en intensiv jagt i gang på tredjepladsen, med en række meget hurtige omgange.

Femtepladsen indtages af Lola Aston Martion #009 med blandt andet Juan Barazi ombord. Den har 10 omgange op til fjerdepladsen. Klokken 12:31 måtte vi desværre se Audi R10 TDi #15 med Christian Bakkerud udgå. Dette skyldes problemer med gearkassen.

I GT1 klassen er der fortsat tre biler. Saleen S7R #50 fra Labre Competition er fire omgange foran Aston Martin #52 hvor Christoffer Nygaard er en af kørerne. På tredjepladsen er Corvette #72 fra Luc Alphand, under en omgang efter Aston Martin, der kørte langsomt på banen og senere blev skubbet i garage. Dermed ser andenpladsen ud til at ryge. Heldigvis er der kun tre biler tilbage i klassen.

Allan Simonsen er fortsat to’er i GT2 klassen, to omgange efter førende Porsche #77 fra Team Felbermayr Proton og syv omgange foran bilen på tredjepladsen, Porsche #97 fra Team BMS Scuddria Italia.

I LMP2 er det forsat bilen med #42 i spidsen. En HPD ARX 01 fra Strakka Racing. Nummer to er #35 Oak Racing med en Pescarolo Judd, seks omgange efter. RML med deres Lola HPD Coupe indtager tredjepladsen, en omgang efter nummer to i klassen.

Der er nu 33 biler kørende.

Foto: Deborah Stephens