Den travleste mand i dansk motorsport i disse dage er Tom Pedersen. Han ejer Padborg Park, og på lørdag præsenterer han og hans partner i Raceclub, Kim Rødkjær, det hidtil største underholdningsprogram på en dansk racerbane med 7. afdeling i Danish Supertourisme Turbo tilsat tivoli for børn og legesyge voksne, og lige efter den sidste bil er kommet i mål i Night Race, skrues der op for rock-lyden fra orkestret Mechanical Wing i et festtelt.

Padborg Park har investeret 300.000 i et lysanlæg, der skal gøre det muligt at køre 3. heat i DST efter mørkets frembrud. Tom Pedersen har selv været med ude og grave lygtepæle ned.

Han har også ansvaret for, at de to biler, som Kurt Thiim og Michel Nykjær skal køre, er sat perfekt op, og Tom Pedersen sad selv bag rattet i onsdagens test, hvor han kørte en omgang i Thiim-bilen på 59,2 sekunder.

– Jeg tror, at 59-sekunder-grænsen bliver brudt på lørdag. Det vil være fantastisk for klassen, siger Tom Pedersen, der er meget bevidst om, at han ikke selv skal sidde bag rattet i feltet, selv om han fortsat viser sig at være en fremragende racerkører.

Det er uforeneligt med det at have et hovedansvar for hele klassen og så selv være én af kørerne.

Jesper Egebart, der nu kører for Image Racing, og Jacob Kallestrup var også ude på testomgange på Padborg Park, mens den førende i Danish Supertourisme Turbo, Michael Outzen, stod og trippede i pitten – uden at komme ud på banen.

Michael Outzen kørte test forrige onsdag, og han havde et kamera, der fulgte gearkassen. Og lige nu er hans superracer uden gearkasse, og derfor kom han ikke ud at køre. JM Racing arbejder på at løse problemet inden lørdag.

– Ellers må jeg jo skubbe bilen rundt på banen, siger Michael Outzen med et syrligt smil.

Han føler ikke, at mesterskabet er hjemme, og derfor har han brug for en rigtig god racer til det første Night Race, hvor Outzen også kan blive den første, der kommer under 59 sekunder for en omgang.