Lamborghini Super Trofeo Europe var for første gang på supportprogrammet ved 24-timersløbet på Le Mans, og danskerduoen Largim Ali og Marco Gersager havde succes, inden de sluttede af med en stor skuffelse.
Igennem en lang række år har der været tradition for, at forskellige mærkemesterskaber indgår i supportprogrammet ved 24-timersløbet på Le Mans. Denne gang var der Le Mans-premiere for Lamborghini Super Trofeo Europe, hvor Largim Ali og Marco Gersager ikke bare var i feltet, men også endte på det legendariske podium.
Largim Ali havde kvalificeret sin bil til en startposition som nummer 4 til weekendens første løb, og selv om han satte en enkelt plads til på første omgang, fik han hurtigt tilbageerobret den. Men at den tidligere Formel 4-kører kunne aflevere sin bil ved pitstoppet til Oliver Söderström, som siden kørte den til andenpladsen såvel generelt som i pro-klassen, skyldes konkurrenternes sorte uheld. Først eksploderede venstre bagdæk på den førende Amaury Bonduels bil midt på Mulsanne-langsiden, hvorefter Jacob Riegel overtog føringen. Indtil hans venstre bagdæk også eksploderede på en højfartssektion.

Marco Gersager havde sit hidtil bedste løb i Lamborghini Super Trofeo Europe. Han leverede et fejlfrit løb og kørte sig ikke bare fra en startposition som nummer 26 til en målpassage som nummer 16, men han passerede også de to Am-kørere, der var startet foran ham og kunne vinde Am-klassen suverænt. Forventningerne var derfor store hos danskerne forud for det andet løb, der var planlagt til at finde sted lørdag formiddag. Imidlertid valgte man af sikkerhedshensyn grundet dækeksplosionerne at aflyse dette løb.