Det genforenede makkerpar Hans Hartmann og James Thompson skal den sidste weekend i juli forsvare den føring, konstellationen kørte sig til på portugisiske Braga i sæsonåbneren.

Teamet står klar med nyrenoveret motor, der har ventet på den britiske stjernekører siden åbningsløbet på FDM Jyllandsringen i april. Nu får ETCC-køreren mulighed for at prøve den af på Salzburgring i Østrig, hvor næste slag skal stå.

– Det vil skuffe mig meget, hvis ikke vi performer og forsvarer vores føring.  Vi fik en rigtig god start på sæsonen ved EM-premieren i Portugal, hvor vi vandt det ene løb og blev treer i det andet, og det skal vi bygge videre på, siger teamchef Hans Hartmann i en pressemeddelelse.

Det burde ikke være den helt store udfordring for det dansk/britiske makkerpar, da ETCC’s nummer to, portugisiske Cesar Campanico ikke kører resten af sæsonen. Tredjeplacerede Kristian Poulsen koncentrerer sig om FIA WTCC resten af sæsonen, og samarbejdet med svenske Tomas Engström, der efter løbene på Braga er på fjerdepladsen, er øjensynligt ophørt.

– Vi har haft henvendelser fra flere potentielle kørere, der gerne vil køre i den anden bil, men endnu har vi intet konkret på plads udover selvfølgelig, at vi skal forsvare James’ EM-føring, sige r Hans Hartmann videre.

Både bil og team er dog forberedt til tænderne, så et sæde hos Hartmann Honda Racing er næsten garanteret succes i cuppen.

– Sidste gang, vi var på banen, var Hondaerne hurtigst, og det var endda med en motor, der ikke var helt optimal, så jeg har en formodning om, at det nok også skal lykkes for os denne her gang,  siger Hans Hartmann.

– Den bil, som James skal køre, har lige fået en nyrenoveret motor fra Neil Brown i England, og så har vi også valgt at trække på de erfaringer, vi gjorde ved vores første løb på banen. Der er et stykke af banen, hvor det går opad over halvanden kilometer, og hvor man til sidst når topfart. Denne her gang har vi gearet bilen til at kunne køre 7 km/t hurtigere på toppen. 

Det er ikke kun løbet på Salzburgring, som Hartmann Honda Racing specifikt har forberedt sig på. Begge teamets to Hondaer har fået den helt store overhaling. 

–  Vi har arbejdet på bilerne siden løbet på Padborg Park, så de har aldrig været i bedre stand, slutter Hans Hartmann.