Velkommen til dækningen af den sidste testuge før det for alvor går løs med Formel 1 sæsonen 2017.
Kevin Magnussen er tilbage i Haas-raceren, og du kan følge danskeren her på Racemag både i dag, tirsdag, og på torsdag, hvor han igen sidder i bilen på Circuit de Barcelona-Catalunya.
Onsdag og fredag overtages rattet af teamkammeraten Romain Grosjean.
Følg nyhederne nedenfor
Så er Kevin ude på supersoft. Lad os se, om han kan nærmere sig de førende tider.
.@KevinMagnussen off out on the @pirellisport #PZero Red supersoft tires for the first time today. ?? pic.twitter.com/tIuk1kt854
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 7. marts 2017
Her kl 15.00 høvler Kevin Magnussen bare omgange af på tirsdagens testdag. Han er nu oppe på 60 omgange and counting. d
.@KevinMagnussen hits 6️⃣0️⃣ laps running on soft rubber currently. Pre-lunch best lap time of 1:21.676 still standing as his best tour.
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 7. marts 2017
Kevin Magnussen har netop sat årets bedste testtid for Haas, men det er ikke tider, man som sådan kan konkludere noget på. Således har Massa netop nu feltets bedste tid i Williams.
End of morning session, best times so far #F1Testing
MAS 1:19.726
RIC 1:19.900
HAM 1:20.456
VET 1:21.127 ?
OCO 1:21.347
MAG 1:21.676 pic.twitter.com/dGQk0z5ifw— Circuit BCN-CAT (@Circuitcat_eng) 7. marts 2017
2️⃣8️⃣ laps recorded now for Kev. Back in the garage in P7. #F1Testing
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 7. marts 2017
Kevin Magnussen har nu sat dagens første tid. Det er tydeligt på tiden, at Haas lige nu ikke tester farten, men holdbarheden og stabiliteten.
Efter en kort pause er Kevin Magnussen nu igen tilbage i bilen, men han har endnu ikke sat en tid. Danskeren har øvet starter og finjusteret bilen til dagens test.
Time to hop back into the car. @KevinMagnussen‘s getting set to rejoin the track action after a short break. #HaasF1 pic.twitter.com/3QXop6zp3Q
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 7. marts 2017
Motorsport.com skriver, at Ferrari – og dermed Haas – pønser på at opgradere den nye Ferrari-motor i denne uge. Ferrari arbejder ifølge motorsportsmediet på en helt ny brændstof-tilgangen til motoren, der kan øge motorens kraft, men samtidig sænke forbrændingen. Dermed kan Ferrari, hvis planen lykkes, køre med mindre brændstof eller forbedre deres forbrug, så motoren kan presses endnu mere i forhold til konkurrenternes.
Kev’s ready to roll! Suited and booted. #F1Testing @Circuitcat_eng pic.twitter.com/2Az0Y1Xuql
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 7. marts 2017
? @KevinMagnussen @Circuitcat_eng #F1Testing ???? pic.twitter.com/UGhvwAgM0N
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 7. marts 2017