Der er udsigt til et nærmest kongeligt udbud af racerbiler fra øverste hylde, når Special Saloon Car ruller sig ud til Grand Prix Danmark i weekenden.

Traditionelt er der altid spændende biler med i Danmarks ældste banesportsklasse, men i årets største løb på FDM Jyllandsringen er der trumf på. Intet mindre end 23 deltagere er meldt klar til start, og listen af biler kan få de fleste motorsportsfans til at smile forventningsfuldt.

Det er nemlig i Division 4 at størstedelen af de nytilkomne biler og kørere befinder sig, og det antyder også, at der ikke bliver sparet på hestekræfter, antal cylindre eller skøn motorlyd – eller eksotiske bilmærker.

Mens kørere som Henrik Schou Jensen, Ulrik Larsen og Valdemar Eriksen er på plads i feltet er der gensyn med Marco Gersager, som i denne sæson prøver kræfter med Lamborghini Super Trofeo Europe. Men han er ikke den eneste, som støder til feltet i italiensk fuldblod fra Bologna; Michael Holden, Peter Lund og Peder Demant Møller stiller ligeledes op i Lamborghini Huracan Super Trofeo-modeller.

Har man sagt Lamborghini, er man også nødt til at sige Ferrari. Historisk set har de to mærker kæmpet for folkets gunst, og i weekenden fortæller dén kamp på FDM Jyllandsringen, når DC Workshop indsætter hele tre eksemplarer af den nye Ferrari 296 Challenge i Special Saloon Car. Bag rattet er Anders og Søren Bidstrup samt Andreas Østergaard Borris, der har opgraderet fra den Ferrari 488 Challenge, han startede sæsonen med. Til gengæld er Rasmus Sandvej Juulsen tilbage i feltet med en Ferrari 488 Challenge EVO, ligesom Dennis Vestergaard Hansen holder fast i sin bil, så den gamle model kan fortsat ses i aktion.

Mere information og billetter til FDM Jyllandsringen og Grand Prix Danmark finder du her.