, NÅR forskellen imellem nummer 1 og 2 kun er 0,4 sekunder efter fire kørte heat.

, NÅR publikummerne var der i hobetal.

, NÅR vejret var op mod de 30 grader, fuldstændig vindstille, så bliver det varmt og intenst i gryden ’Gammelrand’.

IMPONEREDE FACTS, og klubben KOMO lavede et super arbejde bag kulisserne, prøven er unik, og kræver meget forarbejde. Cateringpigerne arbejdede hele dagen, og uden dem kunne de mange officials ikke få mad og drikke til rugbrødsmotoren. Løbsleder Finn Højlund arbejder sammen med en gruppe fra klubben som brænder for dette rallysprint, blod, sved og tåre, og når så der møder så mange publikummer op, så er det sliddet værd.

DER VAR, 54 startende mandskaber, men kampen om tronen, vinderen af dette legendariske rallysprint var dagens altoverskyggende tema.

Og det blev nervepirrende spændende til sidste kørte meter, for først der i sidste heat, kunne Kenneth Madsen fra Team Glad Sport, i hans Citroën C3 Rally2 lade sig hylde, efter en sejrtørke på 7 år for Kenneths vedkommende, den sejr betød alt!

Info: I selve rallysprintet var to ud af de første tre heat tællende plus fjerde heat. Og i røverheatet deltog kun de fem hurtigste, og der blev der kørt to omgange.

Både Kenneth Madsen og den direkte konkurrent Simon Vallentin er nærmest barnefødt her, og deres utålmodighed op til starten fortalte alt, denne sejr var ren prestige og som sagt, betød ALT, de gik rundt og sparkede utålmodigt i jorden.

Sejren i selve KOMO Rallysprint gik som sagt til Kenneth Madsen, og han var lettet og meget glad for/over sejren, han kunne godt kigge mod den blå og skyfri himmel, og takke sig selv for denne sejr, den kørte han sig til, limit kørsel til sidste kørte tællende meter.

Røverheatet, her vandt Simon Vallentin så i hans Hyundai I20 N Rally2, og kunne dedikere sejren til hans savnede far John Hansen, her udgik Kenneth Madsen så med en defekt forreste trækaksel.

Jacob Madsen i Peugeot 208 Rally4 blev en sikker nummer 3 i sprintet, og da Kasper Halberg i Mitsubishi Lancer EvoX R4 måtte udgå, så forduftede den interne kamp som de ellers havde. Men hvor vil jeg gerne have set Jacob Madsen i en Rally2 bil bare lige til dette sprint, sikke en ’three way baddle’ der kunne have været der.

JACOB EGHOLM, havde arbejdet intenst i ugen optil, for at få hans Renault Clio Rally5 gjort klar, da han weekenden forinden havde trykket fronten på den eftertrykkeligt i Holland, men hårdt arbejde og teamspirit gjorde at han blev klar. Han kørte så et blændende rallysprint, hurtig og spektakulær kørestil og effektiv, 4’er generelt i sprintet og 3’er generelt i røverheatet, han var både stolt og glad, det var dagens optur set fra mit synspunkt.

TO KLASSEVINDERE, HURTIGSTE Ford Escort MK2 RS 2000 blev Anders Rygaard, generelt nummer 7, sindssyg flot performance og altid med fuld attack. Og lige efter ham som 8’er generelt, Jakob Teil Hansen også i en Mk2 Escort, en bil med en forrygende historie faktisk, og første gang at Jakob kørte dette rallysprint, derfor var hans indsats og slutresultat imponerede flot, og han kører virkelig godt bil.

Erik Borel i Opel Kadett GSi 16V blev flot nummer 5 generelt, han havde virkelig et godt løb, med god speed og med altid den fede lyd fra den hurtigt løbende 16V Opel motor.

NU vi snakker god lyd, generelt nummer 6 i sprintet, Johnny Pedersen og hans historiske BMW M3 E30, nu virker motoren igen, og Johnny er en glad og lette mand, kærligheden mellem mand og bil mærkes tydeligt her, og sammen er de en hurtig enhed.

En anden fed lyd, Teil Hansens Ford Sierra Cosworth, han blev totalt set nummer 14 generelt, og lyden mindede os om de gode gamle dage.

FANTASTISK RALLYSPRINT, kampen om førstepladsen overskyggede alt, de mange tilskuere klædte løbet, KOMO-disciplene lavede et spot on motorløb, og cateringen/maden var top dollar, der manglede kun en del jyske deltagere, og de gik glip af et drøn af en drøm.

Resultater : 37. KOMO Rallysprint | rallyresult.dk

/Allan POST