Crash-gate har nu kostet Renaults F1-team titelsponsorat fra ING, den hollandske investeringsbank, samt sponsoratet fra det spanske forsikringsselskab Mutua Madrileña. Skandalen om det fiksede resultat fra sidste års grand prix i Singapore rammer dermed ikke kun teamet på stoltheden, men også på pengepungen.

Meddelelserne fra de to sponsorer kommer blot timer før træningerne går i gang forud for løbet. Men det bliver altså med to Renault-racere med væsentligt færre logoer.

– ING oplyser i dag, at vi vil hæve kontrakten med Renault Formula 1 med omgående virkning, i lyset af dommen fra World Motor Sport Council den 21. september 2009 omkring Singapore Grand Prix’et 2008. ING er dybt skuffede over hændelserne, særligt set i konteksten af et ellers succesfuldt sponsorat. Som offentliggjort den 16. februar i år, besluttede ING ikke at forny det treårige sponsorat med Renault F1 og at stoppe tilstedeværelsen i F1 efter 2009-sæsonen, lyder det i en meddelelse fra ING.

ING fortsætter, ifølge Autosport, sponsoratet af F1 via bandereklamer.

Foto: Andrew Ferraro/LAT Photografic