Så er weekendens på Ring djursland vel overstået om man må sige at det var vejret der prægede weekenden.

Lørdag var nogenlunde tør om formiddagen, tør nok til at der kunne sættes nogle ordenlige tider og trykkes godt på speederen, hvilket ifølge Birgit Broch-Christensen,nr.: 10 Ford falcon 65-klassen og Frank Holm, Nr.: 23 Alfa Romeo Giulia ti Super 65-Klassen, ikke var tilfældet for resten af lørdagen, Frank fortæller at hans Alfa kunne lave hjulspind i 4 gear over alt på banen og Birgit fortæller hun ikke turde trykke speederen helt i bund på hendes store Falcon som hun ellers plejer.

Youngtimer klassen afviklede deres første løb Lørdag eftermiddag på en våd bane, hvor der blev uddelt 2 stop and go straf til henholdsvis nr.:86 Steffen A. Jørgensen, Opel Calibre og nr.: 80 Frederik Philipsen, VW Golf 2. 

Søndagen første par løb bar præg af en våd bane der var at tøre op blandet med olie fra et motorhavari og dertil lavere omgangstider flere var da også en tur i botaniken eller spandt rundt på banen.

Weekendens største overraskelse i  historisk 65 klassen, var da Mark Hjulshøj vandt det første heat foran Christofer Kjærgaard, nr.: 63 Lotus Elan og Steen Dupont, nr.:63 Ford Lotus Cortina efter Otto Reedtz-Thott spandt rundt på sidst omgang efter et løb i føring.

I historisk 71 klassens første heat var løbet knap nok kommet gennem første svind da Mads Gravlund bremsede sig ud i gruset og sad uhjælpelig fast, et rigtig dårligt sted hvilket også fik løbsledelsen til at sætte Safty-car ud indtil Mads bil var gravet fri.

Man kunne helt sikkert mærke og naturligvis se at banen tørrede helt op efter de første par løb, hastigheden blev højere og omgangstiderne lavere søndag over middag, der blev kørt close-race hårdt og tæt.

Så alt i alt en rigtig god weekend med race på Ring Djursland.

Resultatet af weekendens race:

Historiske biler op til 1965 – heat 1: 

1. Mark Juelshøj, Morris Mini
2. Christoph Kjærgaard, Lotus Elan     
3. Steen Dupont, Ford Lotus Cortina

Historiske biler op til 1976 – heat 1:      

1. Søren Dybholm, Porsche 911 3,0 RS
2. Kenneth Vagtholm, Porsche 911
3. Kaj Rasmussen, Porsche 911 RS

Historiske biler op til 1965 – heat 2: 

1. Otto Reedtz-Thott, Lotus Elan
2. Christoph Kjærgaard, Lotus Elan
3. Lars Bondesson, Lotus Elan S2

Historiske biler op til 1976 – heat 2:

1. Lars Andersen, Porsche 911 RS
2. Kenneth Vagtholm, Porsche 911
3. Søren Dybholm, Porsche 911 3,0 RS

Historiske biler op til 1971 – heat 1:

1. Tommy Kjehr, Ford Escort RS1600
2. Jens Juel Jeppesen, Ford Escort RS 1600
3. Nikolaj Maarslet Madsen, Porsche 914

Youngtimer – heat 1:

 1. Martin Sally Pedersen, Volvo S40
2. Tommy Andersen, BMW 325 E36
3. Kim Møller Andersen, Porsche 944

Historiske biler op til 1971 – heat 2:

1. Jan Heiselberg, BMW 2002 TI
2. Tommy Kjehr, Ford Escort RS1600
3. Mads Gravlund, Alfa Romeo GT-AM

Youngtimer – heat 2:

1. Tommy Andersen, 325 E36
2. Peter Mikkelsen, Porsche 944S
3. Martin Sally Pedersen, Volvo S40