Mærkeklassen Citroën DS3 Cup får flere kræfter til den kommende sæson. De små franske racere har fået åbnet op for en række optimeringer i reglementet, der samlet skal give mere ydelse og bedre styring.

Katalysatoren er blevet erstattet af en FIA-godkendt racerkatalysator, der danner langt mindre varme i motorrummet, hvilket som bekendt er lig med flere hk. Derudover har en ny motormapning hævet ydelsen til mere end 200 hk og 300 Nm.

Derudover er undervognen optimeret til den kommende sæson, der skydes i gang allerede denne weekend på Ring Djursland.

Bøsningerne i bagtøjet er skiftet til nogle langt stivere af slagsen. Resultatet er, at bagtøjet ikke længere skubber sig under hård belastning, og derved forstyrer balancen i bilen. På forhjulsophængene er kommet særlige krængningsstabilisatorer. De er fuldt justerbare og bevirker, at styregeometrien kan indstilles langt mere optimal til selv de skarpeste kurver.

Blandt de nye kørere i klassen for 2013 kan nævnes det unge racertalent fra Viborg, Jacob Kallestrup, som i samarbejde med Citroën forhandleren Bojsen Biler A/S tager skridtet fra gokart til racerløb i rigtige biler. Hertil kommer Thomas Fjordbach fra Ålborg i samarbejde med Citroën forhandleren Kjærsgaard Auto, Niklas Dall Knudsen fra Haderslev, Jørgen Worthmann fra Haderslev, Kim Lund fra Madbull Racing og vinder af Renault Clio Cup i 2012, Michael Nissen fra Middelfart og teamet Café Razz og Mikkel Lippmann fra København. Fra sidste sæson fortsætter biler fra HJ Performance og Citroën forhandleren Andersen Biler A/S.