Brawn GP er et af de mange teams, der er ankommet til Tyrkiet med modifikationer til bilerne. Men hvor bl.a. BMW Sauber introducerer deres bud på en dobbelt diffuser, har Brawn GP fokus rettet mod den anden ende af raceren.
– Udviklingen på BGP001 er fortsat i samme fart på fabrikken, og vi vil have en ny frontvinge med sammen med lidt aerodynamiske opdateringer og nye elementer til bagerste ophæng. Istanbul er en helt igennem moderne bane, der byder på interessante udfordringer for at få det bedste ud af bilen gennem de hurtige sektioner samt de langsommere sving sidst på omgangen, siger Ross Brawn.
Også kørerne finder de 5,3 kilometer Istanbul-bane en spændende udfordring.
– Sving 8 er det sving, alle taler om, og det er formentlig det længste sving, jeg nogensinde har taget. G-kræfterne er høje, op til 5G i syv sekunder, hvilket lægger stort pres på din nakke. Du skal være så smooth som muligt gennem den tredobbelte apex, og hvis du rammer rigtigt og tager det flat out, så er det et af de sving, du kommer ud af med et kæmpe smil på, siger Jenson Button.
Foto: Brawn GP