Danske Aquila Racing Cars har gennem otte uger undersøgt ønsker og behov hos kørere, fans, team- og mesterskabejere verden over.

Nu er konklusionen klar – en overvældende størstedel af deltagerne i undersøgelsen, der kommer fra 26 forskellige lande, ønsker en etsæders racer i aluminium-monocoque, sektionsdelt karosse og firecylindret motor med en ydelse på 200-250 hk.

Aquila er dermed godt i gang til næste projekt, der skal følge CR1-raceren med den store V8-motor. Og undersøgelsen, hvor de deltagende er blevet bedt om at beskrive drømmebilen samtidig med at udviklings-og produktionsomkostninger tages med i betragtning.

2/3 ønskede en etsæders racer, modsat CR1, der har plads til to sæder, 73 % ønskede en monocoque i aluminium, mens 93 % ønskede samme ydre opbygning med et karosseri i sektioner som CR1 har.

– Vi har arbejdet hårdt på at opnå international anerkendelse over de seneste tre år. Vi har ikke noget stort marketing-team, men vi har et fantastisk koncept, der virker. Den nye bil være tilgængelig for flere kunder, og det vil blive en god platform for en mærkeklasse eller racerskoler. Vi vil gøre dette til det perfekte sted for unge at starte for at nå LMP1, LMP2 eller andre prototypeklasser, lyder det fra Paul Hill, der står i spidsen for salg og marketing hos Aquila Racing Cars.

Aquila, der holder til i sønderjyske Gram, går nu videre med det fortsatte tekniske arbejde, mens design af chassis er i gang. Produktionen af den nye racer sker sideløbende med produktionen af CR1.