David Heinemeier Hansson tog i weekendens generalprøve til Le Mans på Spa sin anden podieplacering i træk i WEC. Men den Chicago-baserede dansker var – ikke overraskende – ikke helt tilfreds med forløbet.

Ligesom danskerbilen i GTE Am med Simonsen/Nygaard/Poulsen mistede OAK Racings #24 med Pla, Brundle og Heinemeier Hansson knap en omgang under safetycarperioden.

Pla blev fanget bag safetycaren, mens Pecom-raceren, der senere vandt klassen, lå foran og dermed kunne køre om bag i feltet og nappe nærmest en hel omgang på forfølgerne.

– Det var sådan en skam, at safetycaren splittede os fra den førende tidligt i løbet. Det ville have været en god kamp til sidst i løbet. Et øjeblik er man otte sekunder efter, det næste to minutter. Der er ingen ’amerikanske overhalinger’ her. Jeg føler med Oliver Pla og hans fantastiske start, siger danskeren på Twitter og hentyder til reglen i bl.a. ALMS om at man må overhale safetycaren for at slutte sig til feltet.

– Vi blev toer for andet løb i træk. Det er ikke så ringe, men lad os prøve med det øverste trin til det næste løb: 24-timersløbet på Le Mans, siger DHH videre.

Pecom Racing fører LMP2-klassen med 41 point for en tredjeplads, en pole position og sejren, mens OAK Racing har 36 point for de to andenpladser.