Der arbejdes på højtryk hos folkene bag den nye racerklasse, Danish Supertourisme Turbo. På nuværende tidspunkt er ni biler solgt og flere på vej.

Igennem de seneste tre uger har Kim Rødkjær og Tom Pedersen turneret med en lånt udgave af den bil, der næste år skal præge de danske racerbaner. Mange potentielle kørere, teams og sponsorer har set nærmere på bilen og hørt om konceptet, og ifølge Kim Rødkjær er det nye tiltag blevet mødt med mange positive kommentarer:

– Den typiske kommentar er “Hold da k… den er fed, den ligner jo en DTM-racer!”, siger Kim Rødkjær i en pressemeddelelse, og fortsætter: Selv de største skeptikere medgiver, at designet og bilen som helhed overgår alle forventninger. Samlekvaliteten og detaljerne i bodywork og interiør har vakt stor begejstring blandt mekanikerne.

Race Village-konceptet, hvor sponsorer og VIP-gæster, hvor underholdning og eksklusivitet skal være i højsædet, er også blevet modtaget positivt. Især ideen om ‘No show – no pay’-princippet, hvor man kun betaler for de billetter, man bruger, har ifølge Kim Rødkjær fået en varm modtagelse.

Danish Supertourisme Turbo-bagmændene har også offentliggjort et eksempel på en leasingaftale, skulle man ikke ønske at købe bilen selv. Med en udbetaling på kr. 60.000,- kan man ved en 36 måneders leasingaftale ‘slippe med’ kr. 9.607,- i månedlig leasingydelse. Restbeløbet efter tre år er kr. 150.000,-.

De første navne er på listen

Med ni biler afsat, har det også været muligt at offentliggøre et par navne allerede – og det er ikke hvem som helst, der har meldt sig som team. Perfection Racing, der måske er bedst kendt for sin tid i DTC med Chevrolet Lacetti-racerne, stiller efter sigende med tre biler i den kommende sæson. Hvem, det fynske topteam har planer om at sætte i bilerne, vides ikke, men her på redaktionen spekuleres i navne som Michael Outzen og Michel Nykjær, der begge tidligere har sikret topresultater til det fynske team.

Danish Supertourisme Turbo-klassen har også selv lagt billet ind på to biler, som efter planen skal indsættes i samarbejde med klassens sponsorer. Her arbejdes der på flere ‘kendte kørere’ om sæderne.