6 Hours of Fuji skulle være i fuld gang i skrivende stund, men kraftig regn har fået det røde flag ud to gange – uden at løbet efter mere end to timer har været givet frit.
Da løbet skulle starte skete det bag safetycar, men regnen og det stående vand på banen var for meget, og bilerne blev returneret til gridden.
Klokken 6.30 forsøgte feltet og løbsledelsen sig så igen bag safetycar, men også det forsøg blev afblæst igen.
I mellemtiden måtte Audi #1 dog i pit, angiveligt med problemer med indsugningen – det betyder, at Toyota #7 fører løbet samlet.
Hvad der sker er endnu uvist – bliver løbet afblæst, er det mere end skidt for især Young Driver AMR-teamet, der dermed går glip af pointene.
Klokken 08.35 dansk tid blev løbet sat i gang igen bag safetycaren, men det varede ikke engang en omgang, inden det røde flag kom ud igen og løbet blev afblæst.
Det betyder, at Toyota #7 vinder foran Audi #2. I LMP2 er det OAK Racing #35, der vinder, mens David Heinemeier Hanssons #24 er firer.
Toyota #7 er dog offer for nærmere undersøgelse, da Kazuki Nakajima fortsatte på banen, mens safetycar og det øvrige felt kørte i pit.
I GTE Am vinder Aston Martin #95 endeligt igen, omend det kunne være under bedre omstændigheder. I Pro er det Aston Martin #97, der vinder.
Med resultaterne vinder Audi konstruktørernes VM, omend der i skrivende stund er nogen forvirring om pointene. Ifølge løbsledelsen indtraf der force majeure, men muligvis er det blot Loïc Duval der tager point til P1-mesterskabet for Audi #2, ligesom Darren Turner og Stefan Mücke ikke var i den vindende Aston Martin – her tager Fred Makowiecki angiveligt kun point.
Resultatet af det afbrudte 6 Hours of Fuji:
1 | 7 | LM P1 | TOYOTA RACING | TOYOTA TS030 – Hybrid | 16 |
2 | 2 | LM P1 | AUDI SPORT TEAM JOEST | AUDI R18 e-tron quattro | 16 |
3 | 12 | LM P1 | REBELLION RACING | LOLA B12/60 Coup | 16 |
4 | 35 | LM P2 | OAK RACING | MORGAN – Nissan | 16 |
5 | 26 | LM P2 | G-DRIVE RACING | ORECA 03 – Nissan | 16 |
6 | 27 | LM P2 | GAINER INTERNATIONAL | ZYTEK Z11SN – Nissan | 16 |
7 | 24 | LM P2 | OAK RACING | MORGAN – Nissan | 16 |
8 | 25 | LM P2 | DELTA-ADR | ORECA 03 – Nissan | 16 |
9 | 47 | LM P2 | KCMG | MORGAN – Nissan | 16 |
10 | 49 | LM P2 | PECOM RACING | ORECA 03 – Nissan | 16 |
11 | 32 | LM P2 | LOTUS | LOTUS T128 | 16 |
12 | 45 | LM P2 | OAK RACING | MORGAN – Nissan | 16 |
13 | 97 | LM GTE Pro | ASTON MARTIN RACING | ASTON MARTIN Vantage V8 | 16 |
14 | 51 | LM GTE Pro | AF CORSE | FERRARI F458 Italia | 16 |
15 | 91 | LM GTE Pro | Porsche AG TEAM MANTHEY | PORSCHE 911 RSR | 16 |
16 | 92 | LM GTE Pro | Porsche AG TEAM MANTHEY | PORSCHE 911 RSR | 16 |
17 | 95 | LM GTE Am | ASTON MARTIN RACING | ASTON MARTIN Vantage V8 | 16 |
18 | 96 | LM GTE Am | ASTON MARTIN RACING | ASTON MARTIN Vantage V8 | 16 |
19 | 88 | LM GTE Am | PROTON COMPETITION | PORSCHE 911 GT3 RSR | 16 |
20 | 81 | LM GTE Am | 8 STAR MOTORSPORTS | FERRARI F458 Italia | 16 |
21 | 71 | LM GTE Pro | AF CORSE | FERRARI F458 Italia | 16 |
22 | 76 | LM GTE Am | IMSA PERFORMANCE MATMUT | PORSCHE 911 GT3 RSR | 16 |
23 | 31 | LM P2 | LOTUS | LOTUS T128 | 16 |
24 | 57 | LM GTE Am | KROHN RACING | FERRARI F458 Italia | 16 |
25 | 61 | LM GTE Am | AF CORSE | FERRARI F458 Italia | 16 |
26 | 1 | LM P1 | AUDI SPORT TEAM JOEST | AUDI R18 e-tron quattro | 16 |
27 | 8 | LM P1 | TOYOTA RACING | TOYOTA TS030 – Hybrid | 15 |
28 | 99 | LM GTE Pro | ASTON MARTIN RACING | ASTON MARTIN Vantage V8 | 15 |
29 | 50 | LM GTE Am | LARBRE COMPETITION | CHEVROLET Corvette C6-ZR1 | 14 |