6 Hours of Fuji skulle være i fuld gang i skrivende stund, men kraftig regn har fået det røde flag ud to gange – uden at løbet efter mere end to timer har været givet frit.

Da løbet skulle starte skete det bag safetycar, men regnen og det stående vand på banen var for meget, og bilerne blev returneret til gridden.

Klokken 6.30 forsøgte feltet og løbsledelsen sig så igen bag safetycar, men også det forsøg blev afblæst igen.

I mellemtiden måtte Audi #1 dog i pit, angiveligt med problemer med indsugningen – det betyder, at Toyota #7 fører løbet samlet.

Hvad der sker er endnu uvist – bliver løbet afblæst, er det mere end skidt for især Young Driver AMR-teamet, der dermed går glip af pointene.

Klokken 08.35 dansk tid blev løbet sat i gang igen bag safetycaren, men det varede ikke engang en omgang, inden det røde flag kom ud igen og løbet blev afblæst.

Det betyder, at Toyota #7 vinder foran Audi #2. I LMP2 er det OAK Racing #35, der vinder, mens David Heinemeier Hanssons #24 er firer.

Toyota #7 er dog offer for nærmere undersøgelse, da Kazuki Nakajima fortsatte på banen, mens safetycar og det øvrige felt kørte i pit.

I GTE Am vinder Aston Martin #95 endeligt igen, omend det kunne være under bedre omstændigheder. I Pro er det Aston Martin #97, der vinder.

Med resultaterne vinder Audi konstruktørernes VM, omend der i skrivende stund er nogen forvirring om pointene. Ifølge løbsledelsen indtraf der force majeure, men muligvis er det blot Loïc Duval der tager point til P1-mesterskabet for Audi #2, ligesom Darren Turner og Stefan Mücke ikke var i den vindende Aston Martin – her tager Fred Makowiecki angiveligt kun point.

Resultatet af det afbrudte 6 Hours of Fuji:

1 7 LM P1 TOYOTA RACING TOYOTA TS030 – Hybrid 16
2 2 LM P1 AUDI SPORT TEAM JOEST AUDI R18 e-tron quattro 16
3 12 LM P1 REBELLION RACING LOLA B12/60 Coup 16
4 35 LM P2 OAK RACING MORGAN – Nissan 16
5 26 LM P2 G-DRIVE RACING ORECA 03 – Nissan 16
6 27 LM P2 GAINER INTERNATIONAL ZYTEK Z11SN – Nissan 16
7 24 LM P2 OAK RACING MORGAN – Nissan 16
8 25 LM P2 DELTA-ADR ORECA 03 – Nissan 16
9 47 LM P2 KCMG MORGAN – Nissan 16
10 49 LM P2 PECOM RACING ORECA 03 – Nissan 16
11 32 LM P2 LOTUS LOTUS T128 16
12 45 LM P2 OAK RACING MORGAN – Nissan 16
13 97 LM GTE Pro ASTON MARTIN RACING ASTON MARTIN Vantage V8 16
14 51 LM GTE Pro AF CORSE FERRARI F458 Italia 16
15 91 LM GTE Pro Porsche AG TEAM MANTHEY PORSCHE 911 RSR 16
16 92 LM GTE Pro Porsche AG TEAM MANTHEY PORSCHE 911 RSR 16
17 95 LM GTE Am ASTON MARTIN RACING ASTON MARTIN Vantage V8 16
18 96 LM GTE Am ASTON MARTIN RACING ASTON MARTIN Vantage V8 16
19 88 LM GTE Am PROTON COMPETITION PORSCHE 911 GT3 RSR 16
20 81 LM GTE Am 8 STAR MOTORSPORTS FERRARI F458 Italia 16
21 71 LM GTE Pro AF CORSE FERRARI F458 Italia 16
22 76 LM GTE Am IMSA PERFORMANCE MATMUT PORSCHE 911 GT3 RSR 16
23 31 LM P2 LOTUS LOTUS T128 16
24 57 LM GTE Am KROHN RACING FERRARI F458 Italia 16
25 61 LM GTE Am AF CORSE FERRARI F458 Italia 16
26 1 LM P1 AUDI SPORT TEAM JOEST AUDI R18 e-tron quattro 16
27 8 LM P1 TOYOTA RACING TOYOTA TS030 – Hybrid 15
28 99 LM GTE Pro ASTON MARTIN RACING ASTON MARTIN Vantage V8 15
29 50 LM GTE Am LARBRE COMPETITION CHEVROLET Corvette C6-ZR1 14