De mest succesfulde danskere ved årets ETCC var Hartmann Honda Racing. Kombinationen af James Thompson og en opdateret Honda Accord har vist sig som en særligt giftig cocktail. Men det var mod odds, at briten kørte sig frem til en samlet sejr.
En kikset kvalifikation betød en startplads i fjerde række – og dermed den tunge ende af ETCC-feltet, der lidt skuffende blot talte 11 biler i 2009-udgaven.
– Efter kvalifikationen havde jeg ikke store forhåbninger om at vinde. Det er ikke motiverende fra sjettepladsen at se en SEAT turbodiesel langt fremme. Jeg tænkte, at jeg måske kunne slutte i top tre i første race, og så prøve alt i andet løb. Og det virkede, selvom en masse af kreditten skal gå til min engineer, der ledte mig til det rigtige dækvalg. Jeg træffer som regel det forkerte…, siger James Thompson til ETCC’s hjemmeside og sender samtidig en tak til sit danske team.
– Jeg må også takke teamet, for de har gjort et fantastisk stykke arbejde. Bilen var perfekt i begge løb. Hurtig og stabil, siger Thompson, der nu altså kan føje en ETCC-titel til sine to mesterskaber i engelske BTCC.
Foto: fiaetcc.com