De kommer med en frisk sejr i bagagen og en føring i teammesterskabet i STCC, men alligevel er der forståelig forsigtighed at spore hos det svenske Volkswagen-team, Team Biogas.se.

Efter seneste afdeling i det svenske mesterskab har kritikken runget over for de biogas-drevne VW Scirocco S2000. Den evige problematik med ladetrykket på turbomotorerne har som i WTCC og BTCC givet anledning til kritik fra konkurrenterne.

Derfor kommer Team Biogas.se med ekstra 60 kilo og 0,05 mindre ladetryk. Men teamet tager imod udfordringen.

– Med tanke på forudsætningerne må vi stole på vores kloge kører og bilernes holdbarhed, siger teamchef Tommy Kristoffersson i en pressemeddelelse.

– Det er et bevis på, at vi er lykkedes. Det her er beviset på, at vi sammen med vores partnere E.ON og Volkswagen er på rette spor, fortsætter Kristoffersson om sænkningen af ladetrykket.

Senest på Karlskoga blev det til pole position og dobbeltsejr i første løb. Det bliver næppe gentaget på FDM Jyllandsringen, mener teamchefen.

-Særligt ikke på Jyllandsringen, en bane som faktisk ikke passer vores lidt næsetunge bil. Men vi bliver ikke grebet af panik, men har en ydmyg indstilling til opgaven, slutter han.

En anden svensker har et endda godt forhold til FDM Jyllandsringen. Senest plukkede han gode point, da han gjorde BMW-debut i Åbningsløbet.

– Det skal blive meget interessant at komme tilbage til Jyllandsringen, da vi var skarpe der i foråret, siger Johan Stureson, der har levet en noget omtumlet tilværelse med den tidligere Ree Sport-BMW.

– Både jeg og bilen kan lide banen, og desuden kommer vil til at prøve en del indstillinger, som skal give os yderligere fart, siger han.

Foto: Thomas Norsted, www.racemag.dk