Det blev Le Mans-legenden Emanuelle Pirro og Jan Heiselberg, der tog sig af den samlede sejr i Royal ProAm i Fælledparken søndag.

Den karismatiske italiener kunne i første løb se Jan Heiselberg vinde første løb, mens han selv fik æren af at trille den orange/sorte BMW 2002 over målstregen.

Det blev dog ikke til meget action søndag for Pirro, hvor det nok var Flemming Olsen i safetycaren, der fik kørt flest kilometer på banen i København.

I starten i andet løb ryger Stig Blomqvist op i Tommy Kjehr, der dermed igen måtte indkassere skrammer på sin fine Ford Escort. Efter genstarten oversatser Erik Høyer og river Allan Simonsen med sig, mens Michel Nykjær må trille af banen i sin Ford Mustang med en motor, der satte ud.

Det blev dermed et meget decimeret felt, der i forvejen var blevet frarøvet Kenneth Perssons Ford GT40, Stefan Winquists Datsun 240 Z, Henrik Sørensens BMW 2002 og Jan Andersens Ford Escort BDA, som han skulle have delt med Tom Kristensen. Stig Blomqvist fik vist det sorte flag efter sammenstødet med Tommy Kjer – bemærkelsesværdigt nok på selve startgridden i et i forvejen stærkt forsinket program.

Blot syv af de fine historiske biler var tilbage, da det sidste løb blev flaget af, og Pirro og Heiselberg kunne modtage de største pokaler og kys fra borgmesteren og sangerinden Saseline. Ralf Oehme og Jan Lammers blev toer foran Lars Erik Nielsen og Klaus Bodilsen.

Reaktioner fra CHGP 2011

– Jeg er ked af, at det var sådan et kort løb. Jeg ville gerne have budt på et bedre show, siger Emanuelle Pirro efter løbet.

– Sejren i Copenhagen Historic Grand Prix er måske ikke den vigtigste i min karriere. Men jeg kom til København med den rette løbsånd, jeg blev fantastisk modtaget, jeg elsker at køre de spændende gamle biler, der også er en slags klenodier, som jeg har stor respekt for. Og den herlige danske holdning til klassisk motorsport er blandt de kvaliteter, jeg tager med mig hjem efter en god oplevelse i den danske hovedstad, forsatte Pirro.

– Der havde været lidt problemer med gearkassen tidligere, men under løbet satte motoren bare ud, siger Michel Nykjær til Racemag efter løbet.

– Der var bare blind vej, da jeg kom rundt i svinget, så der var ikke noget at gøre. BMW’en fik en del skader, siger Allan Simonsen til Racemag efter sit uheldige sammenstød med Erik Høyer.
– Jeg har aldrig prøvet at køre sådan en Mustang før, men jeg var femmer på tiden, selv om sådan en stor Mustang altså har svært ved at bremse og styre rundt på en racerbane. Christian blev nier i første løb. Jeg blev sekser, men i det andet løb var der problemer med gearkassen. Christian kom igennem, men da jeg skulle køre, satte den ud, så jeg valgte stille og roligt at køre ind til siden, så den ikke blev ødelagt, siger Michel Nykjær.

Resultat af første løb i ProAm:

1 Kenneth Persson
Nigel Hulme
Ford GT 40
2 Jan Heiselberg
Emanuell Pierro
BMW 2002 TI
3 Stefan Winquist
Ronnie Bremer
Datsun 240 Z
4 Klaus Bodilsen
Lars Erik Nielsen
Ford Escort
5 Ralf Oehme
Jan Lammers
Porsche 911 ST
6 Benny Rasmussen
Erik Høyer
Ford Escort
7 Lars Eegholm
Allan Simonsen
BMW 2002 ti
8 David v Schenkel
Åke Bryggarn Andersson
Porsche 911 S
9 Christian Nordal
Michel Nykjær
Ford Mustang HT
10 Kim Lundberg Clausen
Stig Blomquist
Porsche 911 S
11 Mads Jensen
Bjørn Waldegaard
Porsche 911 ST
12 Henrik Sørensen
Dominic Farnbacher
BMW 2002
  Alex Thomsen
Peter Lieb
Porsche 911
  Jan Flemming Bech Andersen
Tom Kristensen
Ford Escort BDA RS 1600
  Tommy Kjehr
HKH Prins Joachim
Ford Escort BDA
  Lars Andersen
Casper Elgaard
Porsche 911 RS

Resultat af andet løb i ProAm:

1 Stefan Winquist
Ronnie Bremer
Datsun 240 Z
2 Jan Heiselberg
Emanuell Pierro
BMW 2002 TI
3 Benny Rasmussen
Erik Høyer
Ford Escort
4 Kim Lundberg Clausen
Stig Blomquist
Porsche 911 S
5 Mads Jensen
Bjørn Waldegaard
Porsche 911 ST
6 Christian Nordal
Michel Nykjær
Ford Mustang HT
7 David v Schenkel
Åke Bryggarn Andersson
Porsche 911 S
8 Ralf Oehme
Jan Lammers
Porsche 911 ST
  Lars Eegholm
Allan Simonsen
BMW 2002 ti
  Klaus Bodilsen
Lars Erik Nielsen
Ford Escort
  Henrik Sørensen
Dominic Farnbacher
BMW 2002
  Kenneth Persson
Nigel Hulme
Ford GT 40

Resultat af tredje løb i ProAm:

1 Jan Heiselberg
Emanuell Pierro
BMW 2002 TI
2 Benny Rasmussen
Erik Høyer
Ford Escort
3 Ralf Oehme
Jan Lammers
Porsche 911 ST
4 Tommy Kjehr
HKH Prins Joachim
Ford Escort BDA
5 Klaus Bodilsen
Lars Erik Nielsen
Ford Escort
6 David v Schenkel
Åke Bryggarn Andersson
Porsche 911 S
7 Kim Lundberg Clausen
Stig Blomquist
Porsche 911 S
8 Lars Eegholm
Allan Simonsen
BMW 2002 ti
9 Christian Nordal
Michel Nykjær
Ford Mustang HT
10 Mads Jensen
Bjørn Waldegaard
Porsche 911 ST
11 Jan Flemming Bech Andersen Porsche 911 RS
12 Lars Andersen
Casper Elgaard
Porsche 911 RS
13 Jan Flemming Bech Andersen
Tom Kristensen
Ford Escort BDA RS 1600

Resultat af fjerde løb i ProAm

1 Jan Heiselberg
Emanuell Pierro
BMW 2002 TI
2 Ralf Oehme
Jan Lammers
Porsche 911 ST
3 Klaus Bodilsen
Lars Erik Nielsen
Ford Escort
4 David v Schenkel
Åke Bryggarn Andersson
Porsche 911 S
5 Jan Flemming Bech Andersen Porsche 911 RS
6 Lars Andersen
Casper Elgaard
Porsche 911 RS
7 Mads Jensen
Bjørn Waldegaard
Porsche 911 ST
  Benny Rasmussen
Erik Høyer
Ford Escort
  Lars Eegholm
Allan Simonsen
BMW 2002 ti
  Christian Nordal
Michel Nykjær
Ford Mustang HT
  Tommy Kjehr
HKH Prins Joachim
Ford Escort BDA

Foto: Torben Toft

 

39 KOMMENTARER

  1. Stefan Winquist rød/hvide Datsun blev stående i teltet da man fra ledelsen side, havde sagt de ikke måtte komme på podiet, da Droningen af Le Mans skulle vinde eller komme på podiet. Hvilken sportsmand, som samtidig for trumfet igennem, at han må deltage i en 76 bil, i en klasse hvor den ikke høre hjemme. Så da bilen ikke måtte komme på podiet, så var der ingen grund til, at starte.

  2. det var nøjagtig det samme jeg hørte da jeg tilfældigvis stod i teltet. Der kom en person ind ( vist nok ved navn Witting ) og sagde at den datsun IKKE skulle på podiet og det stod ikke til diskussion. Sådan blev det sagt ordret… Og Tom tudefjæs fik en 280 HK bil hvor de andre har 230 men måtte gerne deltage. Heldigvis udgik den bil før den overhovedet kom til start. Synes personligt det er utroligt at det er sådan her det altid skal foregå. Sidste år fik Ronnie Bremer også af vide at han ikke måtte vinde men der sad han i bilen, og så kunne de rende ham og bare diske´ ham hvis de mente de havde nok til at gøre det. Og han vandt… ;o) Heldigvis… Han kan køre fra hele lortet derinde og de er de skide bange for. Så hellere rende rundt som en flok tøser og aftale resultaterne på forhånd…

  3. Tom er til Grin…. Vil gerne se Tom K mod Bremer i duel i nøjagtig sammetype bil. Så får Tom K så meget hjul af Bremer… Det skræmmende er bare at han ved det… Så derfor render han rundt og trækker i trådene ved CHGP så han ikke taber ansigt… Typisk uheldige Bremer som bare er et naturtalent i samme stil som Magnussen…

  4. Jeg har svært ved at tro de slipper for negativ pressedækning på denne sag. Jeg har hørt at der kommer en pressemeddelse senere i aften. Det er helt uacceptabelt at de vil “fabrikere” et resultat. Jeg troede at det var et race !

    Lars – det kan være at du skal melde dig som “vidne”. De to små, Bremer/Winquist får det svært mod en forretningsmand som Witting.

  5. jeg har fundet denne forklaring:
    …….Den hurtige Datsun 240Z med bl.a. Ronnie Bremer var blandt de hurtigste lørdag. Men bilen blev solgt herefter – og den nye ejer ville ikke tillade bilen at deltage i løbet søndag! Så var Bremer ude……….
    http://jubii.bilzonen.dk/test-og-artikler/nyheder/ta/2011/08/chgp-2011-%E2%80%93-tom-k_s-racerbil-smadret/

    Det kan vel også være rigtigt, de ander beskyldninger som er her lyder for utrolige til at være sande..
    @Søren: Ligefrem at sige at Tom Ker til grin syndes jeg er meget umoden, vær så venlig at skrive pænt eller slet ikke.

  6. Kan ikke rigtigt se hvorfor Tom K skal hænges ud her. hvis det er rigtigt at løbsledelsen har bedt/truet Stefan til at lade andre vinde så skal Tom K da ikke stilles til ansvar for det?.
    Mht at han fik en Escort med flere HK…come on…det er da klart at Tom trækker publikum, og det er da klart at løbsledelsen vil have ham på banen, og hvis det var den eneste bil de kunne finde i nattens løb, så er det da lige meget. Dette er et show løb for historiske biler, ikke DTC på Jyllandsringen.
    Omkring at kalde Tom K for “dronning”, viser bare, at jante loven lever i bedste velgående. Hans resultater taler helt for selv, og lige som Ronnie Bremer, havde Tom heller ikke penge på kontoen, men har via hårdt arbejde, kæmpet sig op til det han er i dag. Respekt for det.

  7. @ Peter!

    Hvis det du skriver var sandt, så ja – men nu er der så mange dokumenterede hendelser hvor Tom K, bruger sin magt og kontakter til, at skabe en fordel for sig selv og sikre han aldrig bliver sat i en situation hvor han kan sammenlignes med lige grej.

    Så med andre ord, så kender jeg ikke Tom personligt, men jeg syntes det er en meget grim side af ham og ikke en jeg har respekt for. Tom er citeret for, at melde ud, at hvis den bil kom på podiet, så ville han ikke stille op.

    Reelt så er der faktisk ikke så mange som du beskriver der kommer for, at se ham. Men de mange flotte biler som kommer og alle de andre der er med til, at lege statister i Cirkus Tom K!

    Hvad med, at vise dem og alle de frivillige lidt respekt! Hvis Tom ikke mødte op, så ville det være fuldstændig det samme.

  8. @Hans Christian.
    kunne du ikke et par eksempler på de …”mange dokumenterede hendelser hvor Tom K bruger sin magt og kontakter til, at skabe en fordel for sig selv og sikre han aldrig bliver sat i en situation hvor han kan sammenlignes med lige grej”….
    Jeg syndes det lyder utroligt at han skulle opføre sig på den måde, tænk på den skade det vil give hvis det kom ud.
    Er det bare ‘pit rygter’ det hele eller er der nogle håndfaste beviser?

  9. Kunne du ikke lige fortælle hvor de “dokumenterede hendelser hvor Tom K, bruger sin magt” findes?. Jeg kender heller ikke Tom K personligt, men har stor respekt for hans resultater. Synes det ret naivt at tro, at Tom K ikke tiltrækker publikum. Hvad med de tusindvis af danskere som tager til Le Mans hvert år. Du skal da ikke bilde mig ind, at de kun kommet for at se Jan Magnussen.
    Ingen tvivl om at Jan har mange fans, men dér tror jeg Tom har flest.
    Med en enkel undtagelse, så har jeg været med til alle CHGP i fælledparken, og jeg kan kun huske Tom som vinder ganske få gange, så hvis du har ret i, at han altid kræver bedre grej end de andre, så må han jo være en direkte talentløs racerkøre eller???

  10. Det kan da nok være, at CHGP er blevet seriøst race – med smadrede biler til resultat, blandt andet. Desværre dukker den sædvanlige snak Andedamssnak – imod Tom K samt de meget subjektive meninger for alle andre – især naturligvis for de, der af én aller anden grund ikke har fået samme succes i karrieren.

    Tom K har gjort, og gør stadig ufatteligt meget for DK motorsport – og er et kæmpe trækplaster hos Hr og Fru almindelig, når de skal se motorløw. Bortset fra Thorkild Thyrring er Tom K og Jan M de to, der er de mest kendte hos den almindelige borger. Vi er måske et par tusind nørder, der kender andre kørere…

    Nu kunne Jan ikke deltage, og Thyrring er vel også ved at være stækket —- Men glem ikke, det er pengene, som driver det show, vi alle gerne vil se i CPH = kendte kørere i feltet. Al det sludder og ammestuesnak om forfordeling m.v. er da for barnligt at læse, og nogle går helt i selvsving med “at have hørt og ved vistnok” – i den dur.

    Og ja: Vist er Ronnie Bremer en meget talentfuld kører. Men at være suveræn vinder i Legend Cup blandt en flok amatørkørere, rykker vist ikke noget internationalt.
    Og mht motorkraft er dén Datsun 240 Z vistnok også rigeligt forsynet…..såe deeet

  11. Rolig nu . Bare fordi der står noget i bt betyder det ikke at det er rigtigt . De må jo nedlægge en protest ellers er der vel ikke nogen sag ?

  12. Desværre bliver det nok svært at finde hoved og hale i sådan en sag. Men desværre foregår der meget mere i kulissen end den almindelige dansker får at vide. Og det er i alle klasser og på alle baner.

    Der vil altid være nogen som vil føre sig frem og drive politik for at få en fordel. Jeg tvivler dog på at Tom K hører til dem, da han vist har bevist nok og desuden ikke taber i anseelse ved at få en sekundær placering til et showløb.

    Næ, jeg tror snarere at det er alle rygklapperne, som har travlt. Og igen, det er åbenbart én person, som “ejer” løbet og derfor mener at han skal bestemme alt. Nu findes der jo aftalt spil i mange andre sportsgrene, så hvorfor ikke her.

  13. Det er godt nok en kedelig sag, uanset hvad der er sandt eller falsk
    Set ude fra:
    Hvis man lytter lidt hvad Kiesa siger når der optakt til F1, så er store kører ( og små ) kendt for at kræve dit og dat, for at forhindre at ens team kammerat slår en i en fair duel…

    Uanset hvad, så burde Bremer og makker have stillet til start, kørt røven ud af bukserne, og taget en podie plads, eller have bedt om en skriftligt udelukkelse fra løbet om var begrundet med hvor bilen ikke kunne starte

    Hvad gjorde de så, ingen afdelene, men begynder bagefter at lave ballade, og nu sidder vi så og prøver at finde hoved og hale i det.

    Vil det så sige, at jeg ikke tror på Bremer og co, nej, faktisk tror jeg at de taler sandt, men de har bare valgt at forvalte de muligheder de havde, i mine øjne helt forkert, og jeg kan da slet ikke forstå at der ikke er en eller anden som har den påstået samtale optaget på en mobil…

    Endnu et godt dansk arrangement som ender med, at vi skal snakke jante loven….

  14. Søren Christensen
    Jeg giver dig et i at Tom K har gjort meget for motorsporten og han er en stor del af Copenhagen Classic. Men derfor er det vel ikke nødvendigt at trække i trådene for at få en fordel. Forklar mig venligst lige hvorfor Tom K får lov til at køre i en 76´ bil i ProAm klassen.?? Og lige tilfældigves én med 280 HK hvor de andre har 230 HK…?
    Og den datsun er muligvis rigeligt forsynet med HK men det er den også mht kilo. Den er meget tungere end F.eks BDA´erne og BMW´erne….. Har du flere gode forklaringer for så vil jeg rigtig gerne høre dem.
    Hvorfor skulle Stefan/bremer bruge så meget tid/penge på at tilmelde sig, sætte bilen op, hoteller, forplehjning osv osv for at trække bilen fordi den var solgt….?? Synes I ikke selv det lyder lidt langt ude og nok er fabrikeret fra ledelsens side… Forklaringen var at den bil ( datsun ) have været nok på podiet og Tom K ville ikke køre hvis den skulle øverst på podiet igen. Jeg stod selv og hørte det blev sagt : den(datsun) skal ikke på podiet og det står ikke til diskussion….. Så til alle jer der ikke tror det foregår i dansk motorsport… Værsgo…..

  15. Claus :
    Hvis bremer havde kørt den datsun og ført løbet på trods af ledelsens modstand så kunne han risikere at de gav ham sort flag gentagende gange og dermed miste sin licens…. Så vigtig er en sejr nok ikke i Copenhagen Clasic alligevel.
    Jeg synes da det er det eneste rigtige at vi som har set den latterlige side af dansk motorsport, kan ytre os herinde og sige vores mening. Og hvordan skulle jeg nå at optage samtalen på mobil? ( samtalen varede i max 20 sek ) Jeg stod bare i teltet da det blev sagt…
    Men jeg er ike den eneste der har hørt det. Der stod flere som kiggede mærkeligt på hinanden da det blev sagt.

  16. Lars
    Okay, jeg var ikke klar over at samtalen tog 20 sek, og ja, det er nemt for mig og sige at jeg ikke fatter at der ikke er en som har den på mobilen…

    Generelt giver man og kan ikke give det sorte flag uden en begrundelse som man som kører kan forlange at få skriftligt fra løbsledelsen….

    Set lidt i bakspejlet, så er det svært og kommentere som udenforstående, og det er jeg lige i denne sag. Jeg kan se at motorsporten bringer pressemedelsen fra Bremer, og det er i mine øjne godt, for sagen fremmer ikke dansk motorsport, og denne sag skal belyse grundigt, og have en konsekvens.

  17. Lige – for god ordens skyld – en korrektion til Søren Christensen’s ovenstående indlæg:
    Vist er Ronnie Bremer en meget talentfuld kører. Men suveræn vinder i Legend Cup, blandt en flok amatørkørere, blev han altså ikke.!
    Det var tre “amatørkørere” der modtog pokaler for deres placeringer i cup’ens 3. heat.
    Ganske atypisk for resten af CHGP’et, foregik sejrsceromonien for Legends Cup, meget diskret og i dyb stilhed, i mellem træerne ved siden af podiet, uden speakerkommentarer, medens weekendens sidste race blev afviklet.

    Magen til inkompetent snobbeløb har vi aldrig deltaget i før og kommer heller ikke til det mere.
    Jeg kan varmt anbefale PF-biler i stedet for Falck.
    Og lad mig lige slutte med at slå fast at Bremer er en rigtig sportsmand og en super dygtig racerkører. Det var en fornøjelse at stå i telt sammen med ham og hans crew.

  18. Som svar på alt den kritik man modtager, når man åbenlyst klantre Tom K.

    Jeg er åbenbart ikke den eneste som har overhørt Tom true med, at trække sig hvis Bremers bil kom på podiet og resten taler vel for sig selv og er en reaktion på Toms krav!

    Det er ikke rimeligt ligegyldig hvem du er, hvilke resultater du har eller hvor mange blinde fans man har!

    Vågn nu op!

  19. @Alex
    jeg skriver tingene som jeg opfatter og hører dem. Jeg synes Tom K er til grin for hvorfor skal han have lov til at tilmelde en 76´ 280 hk BDA i ProAm klassen, med mindre det er for han kan få en fordel når nu han får hjul af konkurrenterne derinde?? Og det jeg skriver nu er ikke tids relevant men ikke desto mindre :
    Da TomK skulle køre Lemans for Team Goh blev han spurgt om han ville køre men Jan Magnussen. Team Goh var rigtig glad for Magnussen men TomK ville ikke køre sammen med ham. Nok fordi jan ville have kørt meget stærkere end Tom og det ved Tom godt. Det samme gælder i det her tilfælde med hans deltagelse i CHGP. Han vil gøre ALT for at få en fordel og ikke være til grin.
    TomK har uden tvivl gjort meget for Dansk Motorsport og det skal han have ros for.
    Men hvorfor ikke give lidt albuerum til andre dygtige kørere? Sådan en opførsel fra hans side af er dybt uacceptabel, egoistisk og det er da rart at det kommer frem…

  20. @Søren.
    NU bor jeg i Luxembourg og ser derfor kun hvad som foregår ved at læse om det på nettet.
    Men er det ikke noget med at den 76′ og 280 hk stærke BDA som Tom skulle have køre ikke var den bil som det først var planlagt at køre (den fik vist buler) og den 76′ var hvad de kunne trylle frem i løbet af natten.
    Det er jo ‘kun’ et show løb og tror heller folk vil se Tom i en måske ikke helt rigtig bil for klassen end slet ikke se ham køre.
    Det med Jan, Tom og Team Goh har jeg gødt høre lidt (onde) rygter om men nu er jeg ikke en som tror på alt hvad jeg høre bare fordi en eller anden måske har hørt en anden siger noget om det.

    – Det med at den Datsun blev solgt og den nye ejer ikke ville lade den køre, er det ikke noget som eller anden kan bekræfte? nogen må da kende manden og det kunne nu være sjovt at høre om det er rigtig eller ej.

  21. Her udtaler nogle af de implicerede sig………

    http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=9246&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight

    Jeg synes det ville klæde denne diskussion, at alle jer som har set eller hørt noget af relevans bruger de officielle kanaler (DASU) til at klage over, hvad I måtte mene der er forkert. Og brug nu fakta og ikke ting og gisninger, som I har hørt eller læst andre steder. Offentlig omtale af personer på denne måde fører ikke til noget godt, og kan i værste tilfælde skade dem, og medføre mod-sager og andet ondt.
    Jeg kender intet til sagen, jeg var der ikke selv. Jeg læser bare avis og net. Og det gør andre også og danner sig deres konklusioner. Yderligere har der på diverse motorsports sider, været mange gisninger fremme om alt muligt, som formentligt er det rene sludder. Men det ændrer ikke på, at nogle må komme med en ordentlig redegørelse, så vi slipper for den slags dårlig omtale, som absolut ingen med interesse for motorSPORT kan være interesserede i. En sådan redegørelse har brug for faktuelt input – ikke sladder fra andedammen.

  22. @Alex
    Jeg har fuld forståelse for at du sidder i luxembourg og danner dig et indtryk ud fra det du læser. Som jeg fik det af vide fra pålidelig kilde så var der fundet en 230 hk bil som ville kunne tilmeldes klassen uden problemer men den ville Tom ikke køre i. Så kan man så selv vurdere hvorfor han ikke ville det.
    Det var stefan der selv havde sagt det for ikke at ødelægge arrangementet for alle de fremmødte. alt den ballade før løbet ville have været skidt

  23. @Søren
    Det er meget tydeligt at du har en “torn i øjet” på Tom K, men jeg synes det er nogle ualmindelige hårde anklager du kommer med her.
    Du har både kendskab til Team Goh interne anliggende omkring kører besætning, samt pålidelige kilder, som har overhørt Tom K, krævet løbet fikset osv. Meget imponerende må man sige.
    Hvis vi nu forestiller os, at Tom K virkelig skulle besidde den kynisme, som du taler om…hvorfor har han så ikke vundet hver gang han har deltaget i CHGP?. Den Ford Escort han skulle have kørt i om lørdagen som blev ødelagt….havde den også 280 hk?. Jeg har MEGET svært ved at forestille mig, at Tom K i fuld offentlighed har udtalt, at han krævede den omtalte Datsun ud af løbet…..det er for langt ude…det er sikkert rigtigt at bagmanden for CHGP har villet “fikse” løbet, men at det skulle være Tom K som har været bagmanden den tror jeg næppe på .

    Man kunne også vende den om: Hvorfor skulle Tom K, (8 gange Le Mans vinder) tage fra Monaco til KBH af egen fri vilje og satse sit gode ry og rygte i et Amatør løb?…hvis vi forestiller os at han virkelig har stillet krav omkring sin bil…mon ikke han så bare har stillet krav om en konkurrence dygtig bil, når han nu skulle bruge en weekend i KBH?.
    Jeg vil ikke påstå, at Tom K er klogere end andre…men så dum tror jeg næppe han er, og det med at han skulle være bange for at blive til grin mod de andre kører, er en påstand som nærmere hører hjemme på den lokale bodega. Tom K ville aldrig blive til grin på en racerbane, det taler hans resultater gennem tiderne helt for….næ han bliver gjort til grin hér fordi han er ramt af janteloven…desværre

  24. Nå venner.

    Nu da tingene åbenbart er gået helt i “selvsving”, synes jeg bare, vi/ I alle skal huske CHGP måske ikke havde været afviklet, hvis ikke en Jørgen Witting havde taget ansvar og lagt penge i det for et par år siden.

    Giver det ham særlige beføjelser/ rettigheder mht indblanding i deltagere og deres placeringer?? selvfølgelig ikke.
    Men der er åbenbart faldet en finke af panden på én eller anden måde – det går jo også hårdt til både på og udenfor banen. Det er jo seriøst race – som vi gerne vil have det!!. Men tag dog og vis respekt for en mand, der sørger for I får top underholdning af flotte klassikere midt i København!!!

    De grove udfald mod Tom K og Jørgen Witting, et par stykker åbenbart føler sig kaldet til, synes jeg er helt ude i hampen.

    Bare for at minde om, hvad vi kan risikere at gå glip af, hvis al denne Andedamssladder forårsager, at et CHGP måske ikke afvikles fra næste år, kan I da checke You Tube ud, hvor en masse videoer fra årets løb er uploadede – med en Casper Elgaard som kompetent interviewer

    (Der er iøvrigt et godt ét af slagsen med TomK – hvor hans passion for klassiske biler er tydelig at se og høre.

    Jeg har dog hér en link til en ligeså passioneret Racer – Jan Lammers, der faktisk er samme årgang som vor egen John Nielsen – så han har kørt i mange år – men der er stadig gnist i Jan…

    http://www.youtube.com/watch?v=14JsbqFhSds&feature=related

  25. Blot for, at stoppe alt spekulation!!!

    Så har jeg personligt overhørt den omtalte samtale og den er korrekt gengivet også vedr. Tom K!!!

    Problemet er, at man intet kan gøre ved det og derfor kommer det også til, at ske igen.

    Så der er ikke andet at sige end:

    Hold på Tom K – det skal nok gå! Det har det jo gjort i alle de år og du er sluppet godt afsted med det – respekt for det tallent :O)

  26. @Søren Christensen Det er meget muligt at CHGP vil forsvinde hvis Witting trækker sine finanser ud af det, men et racerløb hvor resultatet er fikset er ikke et racerløb der er værd at se på, og har derfor ikke en eksistentberettigelse.

  27. Hvor er det skuffende at have betalt 800 kr. for at komme ind og se racerløb som var aftalt spil. Det kunne være man skulle kræve pengene tilbage!

  28. At Tom K ikke vil tabe til andre danskere syntes jeg er helt okay, men så må Tom K bare blive væk fra CHGP frem for at få andre til at blive væk.

    Tom K er med til at trække rigtig mange dansker til Le Mans hvert år, men om Tom K er med til CHGP eller han ikke er tror jeg ikke har nogen betydning for antallet af tilskuere. Husk at vis man tar ind i Fældeparken og ser race er det jo ikke kun Tom K man kommer for at se på.

  29. @Jan Molbech. Dét tror jeg nu ikke, du mener alvorligt Jan.

    Vist er CHGP et racerløb – men så heller ikke mere end det.

    De fleste af bilerne og løbene er blot imponerende at se og høre på – og jeg tror 95% af tilskuerne er ret ligeglade med, hvem der vinder Pro/Am – fikset eller ikke fikset.
    Skuet udenfor banen med de fantastiske biler, er også næsten – næsten ligeså meget værd som racerløbene.

    Nu fik en enkelt dansk professionel kører, som gerne vil slå Tom K og fremstå overfor sine bagmænd som en stor stjerne, alligevel ikke muligheden. Men den lille hændelse skal da ikke overskygge en fantastisk event, som udlandet og deres nuværende/ tidligere stjernekørere har stor interesse for.

    Det er det sædvanlige, når noget fantastisk er etableret i Danmark, bliver det søgt ødelagt, blot fordi nogle enkeltpersoner lider af såret forfængelighed på egne eller andres vegne. Nu har København/ Sjælland i mange år råbt og skreget på en motorbane. Den er der, i det mindste 1 gang årligt. Endda midt i CPH.

    Vil du så se den lukket ned, Jan blot fordi den ene kendis “vinder” fremfor den anden….

  30. @peter
    Jeg har ikke nogen torn i øjet på Tom K. Jeg har en torn i øjet på folk som snyder og skal skaffe dem selv en fordel i et løb som de har mulighed for at præge. Det irritere mig og det er at tage pis på folk som betaler for at se motorløb. jeg er klar over at det er opvisning men der er ikke nogen professionelle racerkører der stiller op til CHGP blot for at vise racerbiler frem. De vil vinde. Og det har jeg respekt for. Men det skal gå fair til. Havde det været Bremer der havde prøvet at skaffe sig en fordel uærligt så havde han fået samme “tur”. Det skal der ikke herskes tvivl om
    Og hvis både Hans Christian og undertegnet har overhørt samtalen hvor Bremer/Winquist blev bedt om at slutte uden for top3 hvorfor bliver du og SørenChristensen så ved med at sætte spørgsmåltegn ved om racet var fixet? Var du der da Witting kom med sin trussel? nej vel…?
    Så gas nu lidt ned mht om jeg har en torn i øjet på TomK. Jeg hader bare aftalt spil. Længere er den ikke.
    Og til Søren Christensen : Hvor det dog bare en nedladende kommentar at komme med når du skriver at Bremer ikke fik mulighed for at slå TomK og fremstå som en stor stjerne for sine bagmænd. Og tror ikke der er nogen der lider af såret forfængelighed. Du burde squ skamme dig at skrive sådan når du bl.a ikke overhørte den famøse samtale. Du burde tilmelde dig næste år, betale tilmelding, hotel, forplejning, billetter, bruge penge på klargøring af bil så den er konkurrencedygtig, osv osv. Når så du bliver bedt om at slutte udenfor top3 så lad os snakke sammen. Så er du nok mere forstående overfor Winquist skuffelse. Tror du ikke?
    Jeg ønsker for alt i verden ikke CHGP skal lukke ned men det skal bare foregå ærligt. Intet andet. Ellers skal de ikke kalde det racerløb men opvisning.

  31. Der må jeg give søren 100% ret, og jeg har heller ikke en torn i øjet på Tom K, jeg har i mange år godt kunne lide Tom K. Men hvis det er stilen frem over for Tom K så er det måske på tide at han stopper med at køre racerløb.

  32. Jeg havde selv en fantastisk weekend til CHGP! Er jeg den eneste der synes den Datsun gik og lød temmelig godt… Kunne man forestille sig grunden der måske er nogle der har set sig sure på den er, at den måske ikke helt kørte under samme betingelser som de andre biler… Blot en tanke!

  33. Datsun´en vejer vist nok mere end de andre biler der er i den klasse. Så den yder nok tilsvarende mere for at være konkurrence dygtig. Hvis andre deltagere var sure på den pga snyd el andet fordel, så tror jeg det havde været fremme…

  34. Søren@.

    Faktum er at Jørgen Witting personligt var gået til Stefan, og sagt, at den bil ikke måtte komme i top 3, og at det ikke var til diskussion (som du har overhørt). Det kan man læse i en officel meddelse fra Stefan, samt i BT.

    Der står ingen steder, at Jørgen er sendt af Tom K, eller at han på nogen måde har udtalt sig om dette.

  35. Søren@
    Ifølge BT og officiel meddelelse fra Stefan var Jørgen Witting personligt mødt op i Stefans telt og sagt, at hans Datsun under ingen omstændigheder måtte komme i top 3, og at det i øvrigt ikke var til diskussion.
    Der står ingen steder at Tom K var tilstede, eller at han på nogen måde var indblandet eller udtalt sig i denne sag.

    Det eneste sted Tom K er nævnt, er citat:
    “Andet rygte, som at jeg skulle være blevet “pigesur” over at Tom K skulle køre i en 76´klasse bil om søndagen, og deraf trække mig fra løbet, må jeg blot smile af. Som pro bono medarrangør af dette års ProAm, mener jeg at have vist min sportslige interesse for arrangementet, mens andre tydeligvis har andre dagsordner.
    Tom K er en fantastisk kører, men er i mine øjne ikke en konkurent til Bremer, når Bremer kører i min Datsun. Det er bevist ved flere tilfælde nu, og står som hugget i runer”. citat slut.
    Mon ikke Stefan og BT havde nævnt det, hvis det var Tom K som var bagmanden og personligt havde bedt Jørgen Witting om at få smidt Stefan ud?……

  36. Sorry…dobbelt post…..den første dukkede ikke op med det samme efter jeg klikkede på “Leave comment”, så jeg lavede en ny!…og herefter var der 2…hmm

  37. @Peter
    Jeg drager bare min konklusion ud fra hvad jeg hører og så diskutere vi det blandt andet herinde. Der kan vel stadig ikke være tvivl om at der har foregået aftalt spil??
    Men hvor vidt det er TomK der har bedt Witting om det kan vi jo nok aldrig få ham til at indrømme
    . Men man kan jo undre sig hvorfor Witting skulle risikere alt dette blot for at skabe al den ravage??
    Og lad nu være med at tro jeg er TomK hader. Jeg holder med TomK når der er Lemans, DTM osv. Men jeg synes stadig ikke at snyd hører hjemme på en racerbane.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her