Ginetta Junior Cup har til debutsæsonen i 2012 sikret sig hovedsponsorat.

Det er Yokohama Danmark, der har valgt at bakke op om den nye talentserie i dansk motorsport.

– Vi tror på at en talentudviklingsklasse, hvor der ikke kun er fokus på at køre bilen, men hvor der også gives en konkret uddannelse i motorsportens verden, er vejen frem for vores unge talenter, siger Kenneth Saust, adm. direktør i Yokohama Danmark A/S i en pressemeddelelse.

Med indgåelsen af sponsoraftalen hedder den nye talentudviklingsklasse fremover Yokohama Ginetta Junior Cup, ligesom de unge talenter vil køre på samme Yokohama racingdæk som allerede nu anvendes i Yokohama Advan Cup. Ifølge Kenneth Saust vil Yokohama Danmark A/S også bidrage med noget, som talenterne vil sætte stor pris på:

– Yokohama er også dækleverandør til WTCC og flere andre internationale løbsserier, og i den forbindelse har vi en række dygtige ingeniører til at vejlede teams om dækvalg. En af disse ingeniører kommer til Danmark for at give talenterne en dybdegående introduktion til dæk, så de virkelig får indblik i, hvad det rigtige dæk betyder når det gælder, lyder det videre.

– At få et brand som Yokohama med på vognen ser jeg som en blåstempling af hele konceptet og ideen bag klassen. Jeg glæder mig over at Kenneth vil sende en af Yokohama’s dygtige dækingeniører forbi vores vintersamling for at lære fra sig. På den måde tager Yokohama også et ansvar for at uddanne de næste store, danske racerkørere, siger bagmand Tommy Schröter (foto).