Den kommende weekend byder på nyt løbsformat for DTC og Renault DTC Light Cuppen. De to klasser skal dele asfalt, når felterne slås sammen for at samle flere biler på banen. Det giver nye udfordringer til Renault Clio-kørerne, der senest ved Åbningsløbet kørte sammen med Bel-Ray SSC Challenge.

– Den nye afviklingsform ser jeg kun som en meget positiv ting. Hvis vi kørte vores løb ligesom sidste år, ville det blive kedeligere i længden. Dette her gør det sjovere, både for publikum, men også for kørerne, siger Michael Christensen, der vandt dobbeltsejr i klassen ved Åbningsløbet.

– Det bliver sværere at komme frem i feltet. Nu har alle Clio-kørere prøvet at lave en rullestart, så alle ved, hvordan man skal gøre. Der er ikke en eneste DTC-bil, der bremser midt i en rullestart, sådan som man gjorde i Special Saloon. De andre har luret, hvordan man kommer af sted, så det bliver hårdt at komme frem i feltet. De fleste kørere i Clioerne er jo heller ikke nybegyndere!, siger Christensen videre i en pressemeddelelse.

Senest på FDM Jyllandsringen kunne Christensen brillere ved at sejre i begge løb og undervejs gå fra ottende- til førstepladsen på blot en kvart omgang.

– Heat 1 gik over alt forventning.  Jeg skulle prøve en rullestart for første gang, og det gik som en drøm. Jeg startede i bagerste række og efter de første to sving var jeg allerede etter i klassen. I heat 2 startede jeg toer og tog starten foran Jacob ned mod første sving, og så var det bare om at komme op igennem SSC-feltet og det lykkes godt. Det var en kanon måde at starte sæsonen på, siger Michael Christensen til Racemag.

Om det kommer til at gå helt sådan på Padborg Park er Michael Christensen mere tvivlsom omkring.

– Jacob plejer at være hurtig på Padborg Park. Vi var en tiendedel fra hinanden sidste år, så det kan gå begge veje mellem os, så det er et spørgsmål om, hvem der er bedst på dagen, siger Michael Christensen, der har forberedt sig til weekendens løb med en testdag tirsdag på Padborg Park.

Foto: Thomas Norsted, www.racemag.dk