Racemag bragte for nyligt et interview med den danske it-komet David Heinemeier Hansson, der går efter at komme på startgridden på Le Mans inden for nær fremtid. Nu er de planer rykket lidt tættere på, da danskeren med bopæl i USA kører ILMC i GT-klassen resten af 2011.

– Jeg har netop tegnet kontrakt for at køre ILMC p åSilverstone, Petit Le Mans og Zhuhai med Lotus Jetalliance. Team manager Jan Kalmar tog kontakt efter at have læst om mine planer i interviewet på Racemag.dk, siger David Heinemeier Hansson til Racemag.

David Heinemeier Hansson skifter til Lotus Jetalliance i ILMC

I interviewet nævnte Heinemeier Hansson ønsket om at klatre op gennem klasserne i et tempo, hvor alt kunne følge med. Men efter danskerens ALMS-debut, der ikke gik som forventet, kom der skred i planerne.

– Da vi først startede med at tale om mulighederne var det kun Petit Le Mans der var på tale, og på det tidspunkt var jeg committed til mit eksisterende GTC-team Porsche Napleton Racing. Men efter fadæsen (hvor GTC-Porschen ikke var klar, red.) ved Road America var det samarbejde ikke længere relevant, så jeg var åben på Petit Le Mans med Jan og hans team. Da han så tilbød en aftale med alle tre tilbageværende løb i ILMC var det bare helt perfekt, siger Heinemeier Hansson videre.

Og muligheden kommer meget belejligt. Arrangørerne af Petit Le Mans har nemlig begrænset adgangen til 10-timersløbet i oktober, så det i første række er deltagere i ALMS og ILMC, der kommer på startgridden på Road Atlanta.

– Da jeg læste her til morgen, at GTC- og LMPC-klasserne skal kæmpe om overhovedet at få lov at starte ved Petit Le Mans, så var jeg da ekstra glad for at Lotus Jetalliance har et sikkert spot, når starten går i Atlanta. Men først står den på 6 timer ved Silverstone i næste uge. Så der bliver travlt ved Xboxen og Forza 3 for at lære banen. Jeg har ikke været der før, men heldigvis er resten af teamet helt på hjemmebane der, så jeg glæder mig til at lære fra dem, slutter han.