Romain Grosjean viser klasse, og tager sammen med teamkammeraten Thomas Mutch sejren i det første hovedløb i FIA GT1 i Matech Ford GT. Chistoffer Nygaards løb sluttede på første omgang.
Som i kvalifikationsløbet var der mest spænding om pladserne før det obligatoriske pitstop. Igen var der sammenstød i starten af løbet, og denne gang blev Christoffer Nygaard ramt. Hans rolle i løbet var derfor ovre næsten før den var begyndt.
Herefter fulgte en spændende kamp om førstepladsen. Thomas Mutch i Ford GT blev jagtet intensivt af Maserati’en med Andrea Bertolini bag rattet. Senere kom Andreas Zuber i Corvette også op. Corvetten havde vundet kvalifikationsløbet, men blev rykket 10 pladser tilbage, som følge af homologeringsproblemer.
De tre biler var hele tiden lige bagefter hinanden op til pitstoppet. På et tidspunkt forsøgte Andrea Bertolini at overhale Thomas Mutch. Han endte dog med selv at bliver overhalet af Andreas Zuber.
De tre biler kom ud tæt på hinanden efter pitstoppet, stadig med Matech Ford GT i spidsen, nu med Romain Grosjean bag rattet. Herefter kørte Grosjean et tempo ingen af de andre kunne følge med i, og sluttede over 20 sekunder foran nærmeste forfølger.
Holdene har fået point efter den skala som også benyttes i Formel 1 i denne sæson.
Pos. Kørere – Team/bil – Afstand
1. Mustch/Grosjean – Matech Ford
2. Zuber/Hennerici – Phoenix Corvette + 23.061
3. Hezemans/Piccini – Phoenix Corvette + 03.424
4. Bertolini/Bartels – Vitaphone Maserati + 07.590
5. Zonta/Daniel – Reiter Lamborghini + 15.421
6. Bernoldi/Ramos – Vitaphone Maserati + 03.563
7. Login/Bobby – Triple H Maserati + 07.506
8. Kox/Haase – Reiter Lamborghini + 12.129
9. Margaritis/Heger – Triple H Maserati + 11.779
10. Maassen/Muller – Mad Croc Corvette + 01.781
11. Turner/Enge – Young Driver Aston + 00.594
12. Hughes/Campbell-Walter – Sumo Power Nissan + 01.326
13. Leinders/Martin – Marc VDS Ford + 09.460
14. Wendlinger/Moser – SRT Nissan + 21.900
15. Kuismanen/Salo – Mad Croc Corvette + 01.616
16. Krumm/Dumbreck – Sumo Power Nissan + 1 lap
17. Jager/Basseng – All-Inkl Lamborghini + 3 lap
18. Piccione/Hirschi – Hexis Aston Martin + 2 lap
19. Makowiecki/Dumas – Hexis Aston Martin + 7 lap
20. Pastorelli/Schwager – All-Inkl Lamborghini + 3 lap
21. Ara/Nilsson – SRT Nissan + 11 lap
22. Nygaard/Mucke – Young Driver Aston + 12 lap
23. Paltalla/Kuppens – Marc VDS Ford + 12 lap
Foto: Jean Michel Le Meur – DPPI